Dział: Kierunek rozwój

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Czy dyrektywa o transparentności to tylko aspekt wynagradzania?

Wszyscy od dłuższego czasu słyszymy o dyrektywie o transparentności. U jednych budzi ona obawy, że wszystko będzie jawne i równane w dół. Inni uważają, że wychodzi ona naprzeciw oczekiwaniom pracowników, szczególnie tych z młodszych pokoleń, i że i tak należałoby uporządkować podejście do wynagradzania, że transparentność czyni kulturę organizacyjną silniejszą, a pracowników bardziej zaangażowanymi, więc po co tyle krzyku. Mało osób ma jednak świadomość, że dyrektywa tak naprawdę to oręże do walki o równość reprezentacji płci na różnych poziomach organizacji.

Czytaj więcej

„Buduj z nami fundamenty kariery”. Jak Castorama Polska tworzy program stażowy, który naprawdę działa?

W Polsce programy stażowe zyskują na znaczeniu – zarówno dla młodych ludzi, którzy traktują je jako pierwszy krok w karierze, jak i dla firm, które szukają sposobów na budowanie długofalowego pipeline’u talentów. Dane GUS wskazują, że ponad 60% studentów ostatnich lat aktywnie poszukuje możliwości zdobycia doświadczenia zawodowego jeszcze przed ukończeniem studiów.

Czytaj więcej

EDU Sfera RISERA'a. Jak współdziałać z sektorem edukacyjnym, by kształcić przyszłych adeptów budownictwa?

W obliczu deficytu kadr i rosnących wyzwań rekrutacyjnych postawiliśmy na strategiczną współpracę z sektorem edukacyjnym. Jako jedna z największych firm budowlanych na Śląsku, stworzyliśmy autorski program EDU Sfera RISERA'a, który nie tylko pomaga młodym adeptom budownictwa odnaleźć się w realiach naszej branży, lecz także rozwija ich kompetencje społeczne i buduje markę pracodawcy przyszłości. Tym samym wzmacniamy nasze procesy rekrutacyjne i inwestujemy w kolejne pokolenia pracowników.

Czytaj więcej

Działania rozwojowe wspierające transformację w organizacji na przykładzie dobrych praktyk w Grupie Bauer Media

Nasz świat zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego ciągła zmiana stanowi integralną część DNA Grupy Bauer Media. Transformacja nigdy nie jest łatwa. Aby sprostać wyzwaniom, przywiązujemy dużą wagę do zarządzania zmianą. Działania rozwojowe są kluczowym elementem tego procesu, umożliwiając pracownikom zdobycie kompetencji niezbędnych do pełnego wykorzystania potencjału nowej rzeczywistości.

Czytaj więcej

ROI w strategii działań szkoleniowo-rozwojowych. Case study Fujitsu GDC

Chciałabym, aby Czytelnicy znaleźli w artykule wartość dla siebie oraz mogli odkryć, na jak wiele różnych sposobów można definiować i mierzyć ROI w Waszych przedsięwzięciach z obszaru Learning & Development. Zapraszam zatem do wspólnej eksploracji tego niełatwego tematu, dziś jakże potrzebnego, aby móc dookreślić różnice między stanem „przed” i „po”, a często także „w trakcie” podejmowanych działań szkoleniowo-rozwojowych.

Czytaj więcej

Program mentoringowy „Energia Kobiet”. Case study Grupy Veolia Polska

W Grupie Veolia w Polsce stawiamy na prawdziwie zrównoważony rozwój, którego elementem są też działania związane z promowaniem równości oraz różnorodności. W tym celu wdrożyliśmy program mentoringowy „Energia Kobiet”, który pozwala nam rozwijać liderki i wspierać je w ich prywatnych i zawodowych aspiracjach.

Czytaj więcej

Action Learning – metoda rozwoju skrojona na obecne czasy. Case study firmy PAYBACK

Przy obecnym tempie zmian na świecie potrzeba uczenia się i nabywania nowych umiejętności jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Nie bez przyczyny nawyk skutecznego działania według Stephena R. Covey’a to „ostrzenie piły”, bo bez doskonalenia kompetencji nawet najlepszy menedżer traci z czasem skuteczność, podobnie jak opisany w przykładzie Covey’a piłujący drzewa drwal. Jednak w czasach kryzysu budżety szkoleniowo--rozwojowe są zmniejszone. A menedżerowie dysponują bardziej ograniczonym czasem na szkolenia.

Czytaj więcej

Narzędzia wspierające rozwój pracowników. Jak wybrać skutecznie?

Jako HR-owcy bardzo często się zastanawiamy, jak najlepiej pomóc naszemu biznesowi. Jak najsprawniej odpowiedzieć na pytania, które pojawiają się każdego dnia, jak pomóc skutecznie ludziom, którzy ufają, że damy im dobre rozwiązanie i odpowiedź na problem albo wyzwanie, z którym się mierzą? Poznaj narzędzia, które mogą wesprzeć nasze organizacje, zespoły, pracowników i maksymalnie wykorzystać ich potencjał i dać szansę na nieustanny rozwój.

Czytaj więcej

Learning & Development, czyli jak poukładać działania wspierające rozwój pracowników. Case study PGS Software

W działającej w branży IT firmie PGS Software od zawsze stawiamy na rozwój – od wielu lat prowadzimy działania, które pozwalają każdemu pracownikowi poczuć, że podnosi swoje kompetencje i staje się coraz lepszy w tym, co robi. Niezależnie od tego, czy jest programistą, testerem, analitykiem biznesowym czy pracuje w marketingu lub HR. Bez prorozwojowego nastawienia nie udałoby się nam stworzyć miejsca, w którym z kilkuosobowego zespołu urośliśmy do ponad 1000 osób. Rozwój to jedna z wartości tworzących kulturę PGS Software. Aby go wspierać, w 2020 r. uruchomiliśmy program Learning & Development, który połączył wszystkie inicjatywy rozwojowe i przeniósł je na wyższy poziom.

Czytaj więcej

Jak angażować dzięki aplikacji mobilnej? Case study Wielton SA

Budowanie zaangażowania pracowników jest dużym wyzwaniem dla wielu organizacji i trudno wyobrazić sobie sukces przedsiębiorstwa bez zaangażowanego zespołu. Kluczem jest zamiana idei w realne działania i dobranie odpowiednich narzędzi. O swoim sposobie na zaangażowanie pracowników w życie organizacji opowiadają przedstawiciele HR firmy Wielton SA – Magdalena Pokorska, HR Business Partner oraz Amanda Wojtal, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej. Spółka w ubiegłym roku wdrożyła aplikację MyWielton, która aktywnie wspiera procesy komunikacji wewnętrznej oraz onboardingu.

Czytaj więcej

Program mentoringowy Mother Empower. Case study firmy Bosch

Aż 94% kobiet* po przerwie związanej z macierzyństwem chce powrócić do pracy, ale ostatecznie tylko połowa młodych mam podejmuje aktywność zawodową. Na taką sytuację składa się kilka przyczyn: niewielka elastyczność pracodawców, trudności z połączeniem obowiązków zawodowych i rodzicielskich, a także brak wiary we własne możliwości. Bosch jako świadomy pracodawca angażuje się w działania, przez które wspiera mamy w powrocie do aktywności zawodowej. Jednym z nich jest realizowany od 3 lat wspólnie z Fundacją Mamo Pracuj – program mentoringowy Mother Empower.

Czytaj więcej