Dlatego organizacje potrzebują nowych form rozwoju – łączących ze sobą wiele celów: efektywnych czasowo, praktycznych, adekwatnych do ich biznesowego kontekstu i jednocześnie spersonalizowanych, czyli umożliwiających naukę dopasowaną do potrzeb i celów indywidualnych pracowników.
Wiele firm potrzebuje też odbudowywać relacje między pracownikami po to, aby wzmacniać x-funkcyjną współpracę i wymianę wiedzy oraz doświadczeń.
Na wyżej wymienione potrzeby doskonale odpowiada Action Learning – ustrukturyzowany proces grupowego rozwiązywania problemów biznesowych oraz głębokiego rozwoju, umożliwiający równolegle zespołowe oraz osobiste uczenie się z doświadczeń.
Action Learning wspiera rozwój przywództwa
Metoda Action Learning została wykorzystana jako element programu przywódczego w firmie PAYBACK w Polsce, w którym wzięło udział ponad 30 menedżerów, reprezentujących osiem działów w firmie, pracujących dla PAYBACK w czterech krajach.
Sesje Action Learning odbywały się między modułami warsztatowymi i miały formę 3,5-godzinnych spotkań w grupach 5–6-osobowych. Taka liczebność grupy jest ważna, aby zapewnić możliwość coachingu w grupie, uczenia się od siebie nawzajem i wymiany doświadczeń. Spotkania odbywały się w regularnych odstępach czasu, około 4 tygodnie po warsztatach, aby podtrzymać „momentum” i koncentrację na rozwoju i jednocześnie dać odpowiedni czas na przełożenie zaplanowanych na warsztatach działań na praktykę i naukę z własnych doświadczeń.
Cały program przywódczy miał na celu wzmocnienie...