Dział: Strategia i wdrażanie

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Silne zespoły – recepta na sukces. Case study Grupy Żabka

Według Gallupa organizacje, w których współczynnik zaangażowania jest wysoki, notują 41% mniej absencji, 59% mniejszą rotację pracowników oraz wyższą o 17% produktywność. Stworzenie angażującej kultury organizacyjnej wymaga jednak długofalowej strategii i skutecznego wdrażania narzędzi m.in. w takich obszarach jak zarządzanie różnorodnością, niwelowanie luki płacowej z uwagi na płeć czy umiejętne łączenie home office z pracą w biurze. Warto przyjrzeć się dobrym praktykom, które w tym zakresie wdrożyła Grupa Żabka.

Czytaj więcej

Job crafting – weź pracę w swoje ręce. Case study Codete

Jednym ze sposobów na zmniejszenie poczucia niepewności i wypalenia zawodowego jest zastosowanie metody zwiększania poczucia szczęścia i efektywności w pracy: Job Crafting Base®. Dzięki temu podejściu mamy szansę odkryć, jakie drobne zmiany możemy wprowadzić w wykonywaną pracę, aby osiągnąć większą efektywność i wyższy poziom zadowolenia.

Czytaj więcej

AGILE w HR Moda czy wygoda?

Zarządzanie zasobami ludzkimi jest dziedziną, która wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby zarówno pracowników, jak i całej organizacji. Trudno osiągnąć zwinność biznesową bez zwinnego HR. Jak więc wykorzystać metodykę agile w pracy działów czy zespołów HR?

Czytaj więcej

Business acumen – kluczowa kompetencja dla strategicznego HR

Liczba i kompleksowość wyzwań, z jakimi muszą się mierzyć działy HR nie maleje, a ich wpływ na funkcjonowanie organizacji jest coraz większy. Stąd rosnąca potrzeba znajomości oraz rozumienia otoczenia biznesowego przez działy HR, które stają w roli już nie tylko wspierającej, lecz także współtworzącej biznes. Jakie kompetencje budują strategiczny HR i jak w praktyce zastosować je we współpracy z partnerami biznesowymi?

Czytaj więcej

Komunikacja wewnętrzna – przestrzeń dialogu. Case study CEMEX

Komunikacja wewnętrzna jest istotna w każdej firmie, ponieważ wpływa na zaangażowanie pracowników, ale również na wizerunek firmy. Warto budować ją na dialogu, dlatego w CEMEX nie obowiązuje sztywny podział ról na tworzących komunikację i jej odbiorców. Pracownicy angażują się w komunikację w dwóch rolach: są nie tylko odbiorcami, lecz także twórcami treści.

Czytaj więcej

Zmień na Plus. Case study Leroy Merlin

Nie musisz być Teslą ani Edisonem. Nawet drobne usprawnienia mogą przynieść wielkie korzyści – pracownikom lub klientom.

Czytaj więcej

Magenta Talent Squad. Rozwijamy organizację, wykorzystując świeże spojrzenie i potencjał pokolenia Z

Postanowiliśmy rozszerzyć naszą ofertę i znaleźć najlepsze, często jeszcze nieaktywne zawodowo osoby oraz wykorzystać ich potencjał do rozwoju naszej organizacji przy naprawdę strategicznych dla firmy projektach. Tak powstał Program Talentowy Magenta Talents Squad (MTS).

Czytaj więcej

Wysłuchać, zrozumieć i działać - Badanie zaangażowania w Jeronimo Martins Polska

Zaangażowani pracownicy to ogromny potencjał, który stanowi solidną podwalinę pod sukces każdej firmy. Przeprowadzane cyklicznie badanie zaangażowania jest doskonałym narzędziem, które pozwala zdiagnozować aktualne nastroje w organizacji oraz zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników. Kluczem do efektywnego przeprowadzenia badania są: skuteczna komunikacja koncentrująca się na korzyściach dla pracowników, transparentność wyników zarówno całej firmy, jak i poszczególnych zespołów, dogłębna analiza jakościowa wyników badania opracowanych przez menedżerów wspólnie z zespołami.

Czytaj więcej

Wartości firmowe, które wzmacniają kulturę i budują zaangażowanie pracowników - Case study Bank Pekao SA

W Pekao jesteśmy w trakcie transformacji kulturowej. Jej fundamentem są wartości, które zostały określone przez naszych pracowników, a następnie skonsultowane i zatwierdzone przez zarząd banku. Są one dla nas jak drogowskaz, który określa nasz sposób pracy i działania. Naszą kulturę budujemy wspólnie z pracownikami, w oparciu na współpracy, szacunku i wzajemnym zaufaniu.

Czytaj więcej

Feel the Pepco values - Jak skutecznie wdrożyć nowy system wartości w międzynarodowej organizacji?

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy globalnie nowy system wartości w Pepco i tym samym odświeżyliśmy i wzmocniliśmy znaczenie kultury organizacyjnej. Oto, jak zaangażowaliśmy pracowników w zmianę kulturową i czego się nauczyliśmy w procesie.

Czytaj więcej

IT Girls Revolution Academy, czyli jak pomagać kobietom wejść w świat IT - Na przykładzie Capgemini

IT Girls Revolution Academy (w skrócie ITGrA) to projekt edukacyjny skierowany do uczennic szkół średnich. Projekt jest bezpośrednią odpowiedzią na nierówności, jakie obserwujemy na kierunkach informatycznych uczelni wyższych. Obecnie niespełna 20% studentów kierunków informatycznych stanowią kobiety.

Czytaj więcej

Ambasadorzy od dawna byli wśród nas - Case study Grupy Komputronik

Doświadczenia najbardziej znanych i prestiżowych firm pokazują, że sukces każdej z nich tkwi w ludziach i kulturze organizacji. Możesz mieć pomysł, możesz mieć genialny umysł, ale jeśli nie masz wokół siebie zaangażowanych pracowników, którzy utożsamiają się z Twoją marką, wierzą w nią i chcą ją razem z Tobą rozwijać, to najprawdopodobniej nie przetrwa ona próby czasu.

Czytaj więcej