Przykład Steve’a Jobsa pokazuje, że nawet tak charyzmatyczny i inteligentny przywódca jak on może zostać wyrzucony z własnej firmy, jeśli nie będzie szanował i doceniał swoich ludzi. Twoi pracownicy muszą Ci ufać, muszą czuć, że są dla Ciebie ważni i że się o nich troszczysz. Tylko wtedy przełoży się to na sukces Twojej organizacji i tylko wtedy jest szansa na efektywne employee advocacy.
Na początku była strategia
Kiedy dołączyłam do Grupy Komputronik, w trakcie mojego procesu wdrożenia zapytano mnie o moje wrażenia z procesu rekrutacyjnego i „okołorekrutacyjnego”: Jakie znalazłam informacje o firmie jako kandydatka? Czego szukałam, ale nie udało mi się znaleźć? Co zadecydowało, że aplikowałam właśnie tutaj, a jakie miałam wątpliwości? Dodam, że wtedy Komputronik był jeszcze w środku procesu restrukturyzacji i budziło to różne emocje. Spisywałam więc skrzętnie swoje przemyślenia, a następnie zestawiłam je ze zdobytą o firmie wiedzą już od strony pracownika. Moje wnioski były takie, że firma ma bardzo wiele do zaoferowania pracownikom, jest stabilną, dużą organizacją o niskiej korporacyjności (co według mnie jest ogromnym plusem). Do tego ma niezwykle interesujących i niebanalnych pracowników. Minusy były dwa – niewiele osób o tym wszystkim wiedziało, a pracownicy Komputronik nie mieli zbyt wiele możliwości, aby mówić o tym głośno. Trzeba było tym zarządzić.
Wiedzieliśmy, że są już wśród nas osoby, które są naturalnymi ambasadorami
Źródło: opracowanie własne.
Tak oto postanowiliśmy stworzyć strategię employer brandingową (budowania wizerunku marki pracodawcy) dla Grupy Komputronik. Mieliśmy wysoką świadomość naszych mocnych i słabych stron jako pracodawca, natomiast podjęliśmy decyzję, żeby przeprowadzić ten proces zgodnie z obowiązującą metodologią. Jak w każdym dobrym projekcie nasze działania rozpoczęliśmy od określenia celu, grupy docelowej, a następnie przeszliśmy do badań: liczne wywiady, ankiety, research i tak ważna analiza SWOT. To wszystko zestawiliśmy szczegółowo z wynikami badań otrzymanymi z działu marketingu na temat postrzegania przez klientów marki Komputronik, bo jak wiadomo, nasz klient może być również naszym kandyda...