Ambasadorzy od dawna byli wśród nas - Case study Grupy Komputronik

Temat Numeru Strategia i wdrażanie

Doświadczenia najbardziej znanych i prestiżowych firm pokazują, że sukces każdej z nich tkwi w ludziach i kulturze organizacji. Możesz mieć pomysł, możesz mieć genialny umysł, ale jeśli nie masz wokół siebie zaangażowanych pracowników, którzy utożsamiają się z Twoją marką, wierzą w nią i chcą ją razem z Tobą rozwijać, to najprawdopodobniej nie przetrwa ona próby czasu.

Przykład Steve’a Jobsa pokazuje, że nawet tak charyzmatyczny i inteligentny przywódca jak on może zostać wyrzucony z własnej firmy, jeśli nie będzie szanował i doceniał swoich ludzi. Twoi pracownicy muszą Ci ufać, muszą czuć, że są dla Ciebie ważni i że się o nich troszczysz. Tylko wtedy przełoży się to na sukces Twojej organizacji i tylko wtedy jest szansa na efektywne employee advocacy.

Na początku była strategia

Kiedy dołączyłam do Grupy Komputronik, w trakcie mojego procesu wdrożenia zapytano mnie o moje wrażenia z procesu rekrutacyjnego i „okołorekrutacyjnego”: Jakie znalazłam informacje o firmie jako kandydatka? Czego szukałam, ale nie udało mi się znaleźć? Co zadecydowało, że aplikowałam właśnie tutaj, a jakie miałam wątpliwości? Dodam, że wtedy Komputronik był jeszcze w środku procesu restrukturyzacji i budziło to różne emocje. Spisywałam więc skrzętnie swoje przemyślenia, a następnie zestawiłam je ze zdobytą o firmie wiedzą już od strony pracownika. Moje wnioski były takie, że firma ma bardzo wiele do zaoferowania pracownikom, jest stabilną, dużą organizacją o niskiej korporacyjności (co według mnie jest ogromnym plusem). Do tego ma niezwykle interesujących i niebanalnych pracowników. Minusy były dwa – niewiele osób o tym wszystkim wiedziało, a pracownicy Komputronik nie mieli zbyt wiele możliwości, aby mówić o tym głośno. Trzeba było tym zarządzić.

 Wiedzieliśmy, że są już wśród nas osoby, które są naturalnymi ambasadorami
Źródło: opracowanie własne.

Tak oto postanowiliśmy stworzyć strategię employer brandingową (budowania wizerunku marki pracodawcy) dla Grupy Komputronik. Mieliśmy wysoką świadomość naszych mocnych i słabych stron jako pracodawca, natomiast podjęliśmy decyzję, żeby przeprowadzić ten proces zgodnie z obowiązującą metodologią. Jak w każdym dobrym projekcie nasze działania rozpoczęliśmy od określenia celu, grupy docelowej, a następnie przeszliśmy do badań: liczne wywiady, ankiety, research i tak ważna analiza SWOT. To wszystko zestawiliśmy szczegółowo z wynikami badań otrzymanymi z działu marketingu na temat postrzegania przez klientów marki Komputronik, bo jak wiadomo, nasz klient może być również naszym kandyda...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy