Dział: Temat Numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Mediacja jako sposób rozwiązywania sporów pracowniczych

Mediacja jest formą rozwiązywania sporów opierającą się na wyspecjalizowanej, niewładczej oraz obiektywnej ingerencji osoby trzeciej – mediatora. Mediator powinien być bezstronny i neutralny wobec stron i ich sporów. Nie ma interesu w opowiedzeniu się po którejś ze stron, co oznacza, iż mediator dąży do skupienia stron na wypracowaniu porozumienia, a nie potęgowaniu konfliktu.

Czytaj więcej

Praca zdalna niedługo w Kodeksie pracy!

Praca zdalna towarzyszy nam od początku pandemii. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie wejdzie na stałe do naszego porządku prawnego. W parlamencie trwają właśnie prace nad zmianą Kodeksu pracy w tym zakresie. Spodziewamy się, że nowe przepisy wejdą w życie jeszcze w tym roku.

Czytaj więcej

Praca wakacyjna, płacimy za godziny. Case study Biedronki

Biedronka to prawie 80 tys. pracowników, którzy codziennie dbają o 4 mln klientów w całej Polsce. 16 magazynów i 3261 sklepów zlokalizowanych w blisko 1,1 tys. miejscowościach, w tym ponad 100 sklepów sezonowych, które w okresie wakacyjnym są chętniej odwiedzane przez klientów sieci z przyjaznym owadem w logo. Powód – lokalizacja.

Czytaj więcej

Jak zrobić, żeby chciało się chcieć? Case Study mBank

Czy wstajemy rano z uśmiechem, czekając na nowy dzień? Czy mamy motywację, energię i pasję do działania? Czy czujemy, że możemy być sobą? W ciągu życia w pracy spędzamy ok. 90 tys. godzin. Ważne, żeby być w miejscu, które daje możliwości i energię do działania. W mBanku właśnie takie środowisko pracy tworzą nasi pracownicy każdego dnia. Jeśli chcecie lepiej poznać nas i naszą kulturę organizacji, zobaczcie krótki film. mBank wyróżniają ludzie i to właśnie oni są głównymi bohaterami tej produkcji.

Czytaj więcej

Silna marka pracownika silną marką pracodawcy

Program Ambasador marki pracodawcy w PKN ORLEN jest programem wizerunkowym, opracowanym i kierowanym projektowo w ramach obszaru HR. Celem jest wzmacnianie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy poprzez m.in. komunikowanie mocnych stron PKN ORLEN jako pracodawcy oraz budowanie marek osobistych pracowników, pokazanie ludzi, którzy tworzą Grupę ORLEN.

Czytaj więcej

Zarząd ma zawsze otwarte drzwi. Case Study firmy Unum Życie TUiR SA

W Unum Życie TUiR SA zamieniliśmy oceny pracowników na kwartalne rozmowy rozwojowe, które służą omówieniu tego, co poszło dobrze, tego, co zrobilibyśmy inaczej, i tego, jakie mamy plany rozwojowe na przyszłość. Otwarty dialog obejmuje całą firmę, nie ma u nas „silosów”, każdy może przyjść do każdego, by podzielić się spostrzeżeniami, pomysłami. Zarząd ma zawsze otwarte drzwi, a w projektach interdyscyplinarnych biorą udział pracownicy, kierownicy, dyrektorzy. W miarę płaska struktura sprzyja tej otwartości.

Czytaj więcej

Nigdy nie mieliśmy biura. Case study SoftwareMill

Zaprogramowaliśmy się w SoftwareMill na 100-procentową pracę zdalną od dnia zero. Obecnie jesteśmy ponad 80-osobową organizacją, w której osoby z firmy znają się lepiej nawzajem, niż kiedy pracowały stacjonarnie w biurze. Oto, co u nas działa i pozwala budować przywiązanie do firmy na tak trudnym rynku pracownika, jakim jest branża IT.

Czytaj więcej

Paka dla Niemowlaka od Dr.Max

W sieci franczyzowej Dr.Max, w ramach projektów związanych z budowaniem wizerunku pracodawców będących uczestnikami franczyzy, mocno stawiamy na rodziców i rodzinę. Wybór takiej grupy docelowej nie był przypadkowy. Działania te wzmacniają również jeden z filarów EVP, którym jest hasło: pracodawca odpowiedzialny i przyjazny.

Czytaj więcej

Program Happy Parents z myślą o pracujących rodzicach

Tworzenie środowiska równych szans ma wiele aspektów. Jednym z nich jest np. równościowe podejście do rodzicielstwa. To właśnie m.in. dzięki dzieleniu się opieką nad dziećmi kobiety i mężczyźni mogą w tym samym stopniu realizować swoje zawodowe cele. Firmą, która wspiera wśród swoich pracowników rodzicielstwo na równych zasadach, jest Philip Morris.

Czytaj więcej

PwC i pierwsze działania EB na TikToku w Polsce

TikTok to aplikacja, która zyskuje coraz większą popularność. To prawda, z którą nie można się dziś nie zgodzić. Jednak jak ramy tego medium społecznościowego połączyć z wizją i charakterem brandu lidera usług profesjonalnych? Wydawało się to relatywnie trudne, ale myślę, że po prawie dwóch latach funkcjonowania jako pierwsza firma z naszego sektora usług z Polski na TikToku – nasz przykład pokazał, że było warto.

Czytaj więcej

Jak to robimy w PORTA, czyli nigdy więcej Belwederu

To było z pięć lat temu. Była dość mroźna zima. Pracowałem w firmie z branży gastronomicznej i akurat mieliśmy zebranie pracowników z kadrą zarządzającą, z właścicielem firmy na czele. Tematów palących i do natychmiastowego przegadania było wiele, ale na tapecie nieustannie jeden był palący – w lokalu w kuchni jest za zimno. Pracownicy nagminnie robili zdjęcia termometru, który wskazywał temperaturę ledwie kilku stopni na plusie, następnie wysyłali fotki do kierownika, ten z kolei do szefa, gdzie problem odbijał się od ściany. W końcu, właśnie podczas spotkania, ta kwestia wybrzmiała głośno i wyraźnie. Po raz kolejny. Na to szef przyparty do mury w końcu odpowiedział: „Może to dlatego, że ciągle w tej kuchni stoicie i nic nie robicie? A jak wam zimno, to sobie herbatę zróbcie. Albo fryturę włączcie” – powiedział, a następnie wstał i wyszedł. Jakie były komentarze zszokowanych ludzi, możecie sobie tylko wyobrazić.

Czytaj więcej

Jak działa społeczność wśród byłych pracowników? Program Alumni w PwC

Program Alumni PwC to ponad 4 tys. profesjonalistów, kolegów i koleżanek, którzy na różnych etapach wspólnie zdobywali doświadczenie i się rozwijali, dzieląc podobne doświadczenia i wartości.

Czytaj więcej