Dział: Stare wyzwania, nowe podejście

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Jak zbudować silną markę pracodawcy? Case study Budimex

Gra rekrutacyjna, rozbudowany, coroczny program praktyk czy angażowanie ambasadorów, którzy na największych politechnikach w Polsce przybliżają firmę swoim koleżankom i kolegom z uczelni – m.in. dzięki tym metodom można pozyskać najlepszych kandydatów z branży budowlanej. Jakie inne rozwiązania przyciągające talenty i kreujące wizerunek marki warto zastosować? Oto kilka dobrych praktyk firmy Budimex.

Czytaj więcej

Stawiamy na zmianę! Jak skutecznie zmniejszyć rotację? Case study Oknoplast

Jak zareagować w sytuacji, gdy firma traci pozycję lokalnego monopolisty w obszarze zatrudnienia, a wskaźnik rotacji niepokojąco rośnie? W tym przypadku zaczęło się od przełamywania stereotypowego myślenia i nawykowych działań. Dział HR podjął bezpośrednią współpracę z menedżerami na każdym szczeblu zarządzania w procesie operacyjnym, a później przygotował i wdrożył program naprawczy.

Czytaj więcej

Inegracja 2.0. Nowa formuła onboardingu w Auchan Retail Polska

Stworzyliśmy projekt, aby każdy niezależnie od stanowiska czy miejsca zatrudnienia poczuł się częścią zespołu Auchan Polska. Zwiększyliśmy efektywność działań skierowanych na adaptację nowych pracowników w całej organizacji, skupiając się na tych, które niwelują stres i obawy, jakie towarzyszą wszystkim w pierwszych dniach pracy.

Czytaj więcej

Całym sobą poczuj FLOW, czyli sposób na zwiększanie samoświadomości pracowników. Case study banku Credit Agricole

Okres pandemii był dla wszystkich czasem, w którym odkryliśmy w sobie nieznane dotychczas emocje. Dynamiczne zmiany, które obserwowaliśmy w wielu obszarach życia, wpłynęły na nasz sposób postrzegania rzeczywistości. Zmieniły się nasze priorytety i oczekiwania, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Izolacja, praca zdalna, ograniczenie kontaktu ze współpracownikami sprawiły, że nawet najprostsze zadania mogły stać się wyzwaniem. Dlatego utrzymanie wysokiego aangażowania i motywacji pracowników wymagało zastosowania innowacyjnych rozwiązań.

Czytaj więcej

Pulse Check w Empiku. Jak zdobywać na bieżąco informację od pracowników? Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników – case study Empik SA

Zaangażowani pracownicy są ważną częścią każdej firmy – to oni stanowią o jej sukcesie i wynikach. Są efektywni, lubią swoją pracę, chcą się rozwijać i nie boją się zmian. Osiągają przez to lepsze wyniki od pozostałych osób, które są niezaangażowane. W związku z tym każda firma powinna strategicznie i priorytetowo zajmować się obszarem zadowolenia i satysfakcji z pracy. Jednym z narzędzi, które stosuje się na szeroką skalę, jest badanie zaangażowania. Pozwala na zdiagnozowanie sytuacji, poznanie czynników motywujących oraz zaobserwowanie, jaka panuje atmosfera w firmie.

Czytaj więcej

Świadome zarządzanie obszarem candidate experience. W jaki sposób zadbać o kandydatów? Na przykładzie dobrych p raktyk firmy D emant

Demant to duńska firma z ponad 100-letnią historią w zakresie wspierania osób z niedosłuchem poprzez dostarczanie im wysokiej jakości aparatów słuchowych, aplikacji mobilnych i oprogramowania specjalistycznego dla protetyków słuchu. Pod koniec 2015 r. firma założyła w Warszawie oddział, który miał koncentrować się na wytwarzaniu oprogramowania dla produktów firmy. Do 2019 r. w warszawskim biurze było zatrudnionych ponad 200 osób, głównie specjalistów IT. Kiedy dołączyłam do firmy w połowie 2019 r., moim pierwszym zadaniem było przyjrzenie się procesowi rekrutacji, zrobienie audytu i zamodelowanie procesu tak, by spełniał nasze regulacje korporacyjne, a przy tym był sprawny, jakościowy i efektywny.

Czytaj więcej

Chcesz COŚ z ALDI?

Wszystkie działania, które podejmujemy w ALDI, służą temu, aby optymalnie rozwijać i wykorzystać potencjał naszych pracowników, zwiększać efektywność organizacji i tym samym podnosić jej konkurencyjność. Bo my w ALDI mamy przecież to COŚ. Z artykułu dowiesz się, jak budować kulturę przedsiębiorczości w firmie, jak tworzyć społeczność pracowników oraz jak rozwijać przedsiębiorczych liderów i Talenty.

Czytaj więcej

Feedback w rekrutacji. Koniec z wywiadem za darmo

Informacja zwrotna jest jednym z podstawowych elementów efektywnej komunikacji w biznesie. Setki, jeśli nie tysiące szkoleń na ten temat czeka na nas praktycznie w każdym medium audiowizualnym. Jakie znaczenie ma feedback w procesie rekrutacji? Udzielenie feedbacku kandydatowi jest raczej dobrą wolą rekrutera czy obowiązkiem? Jakie są korzyści stosowania regularnego i dobrego jakościowo feedbacku? Co jest wyjątkowego w podejściu EMBIQ do informacji zwrotnej?

Czytaj więcej

Norweska Opera w Polsce

Opera może być przytoczona jako sztandarowy przykład trafności powiedzenia „cudze chwalicie, swojego nie znacie”. Przeglądarka, którą w dużej mierze tworzą polscy programiści, ostro konkuruje z Chromem i Firefoksem oraz oferuje ciekawe i przydatne dla użytkowników rozwiązania. Naszych produktów używa ponad 340 milionów ludzi. Mamy biura na całym świecie. Mało kto jednak wie, że znana na całym świecie przeglądarka internetowa na komputery powstaje w Polsce.

Czytaj więcej

Pracownicy ambasadorami Habasit

Karolina Janikowska o programie Employee Advocacy w rozmowie z redakcją HR Business Partner.

Czytaj więcej

Trial Day, czyli w jaki sposób dzień próbny może stać się skutecznym narzędziem rekrutacyjnym. Case study Boldare

Ile firm, tyle procesów rekrutacyjnych. Elementy składowe każdego z nich mogą zawierać nawet kilka narzędzi, dzięki którym sprawdzane są kompetencje i dopasowanie kandydatów do organizacji. Każdy proces i narzędzie użyte w danym procesie powinny odpowiadać na konkretną potrzebę rekrutacyjną – stanowisko, jego poziom odpowiedzialności oraz być dopasowane do aktualnych realiów rynkowych i możliwości jego zastosowania (np. rekrutacje online, gdy z jakiegoś powodu nie można przeprowadzić ich bezpośrednio). Dodatkowo proces rekrutacyjny powinien być zaprojektowany tak, aby i kandydat, i firma, która szuka nowego pracownika, mieli przestrzeń na jak najlepsze wzajemne poznanie i sprawdzenie się. Nie ma przepisu na idealną rekrutację. Są jednak sposoby na to, żeby sprawić, by ryzyko niedopasowania kandydata do roli, zespołu i organizacji było jak najmniejsze. W Boldare służy nam do tego Trial Day.

Czytaj więcej

Buddy jako wsparcie nowego pracownika w procesie adaptacji. Na przykładzie procesu onboardingu w Asseco Poland

Podjęcie zatrudnienia w nowej firmie niezależnie od tego, czy jest to pierwsza praca, czy zmiana pracodawcy, zawsze stanowi niepowtarzalne przeżycie. Nie bez powodu mówi się, że pierwsze dni w nowym miejscu są często mocno stresujące. Dlatego wprowadzeniu nowego pracownika do organizacji należy poświęcać szczególnie dużo uwagi. Niekoniecznie jednak jest to w pierwszej kolejności rola działu personalnego, a zdecydowanie zespołu, do którego nowa osoba trafia. Bezpośredni przełożony przy pomocy pozostałych członków zespołu, w tym głównie buddy’ego, ma za zadanie zatroszczyć się o odpowiednie wprowadzenie nowego pracownika na pokład.

Czytaj więcej