Oknoplast to firma z polskim kapitałem o międzynarodowym zasięgu.
Od 1994 roku tworzymy przestrzeń dla blisko dwóch tysięcy pracowników, budując bezpieczne i angażujące środowisko pracy. To napawa nas dumą i daje satysfakcję. Mimo to jesteśmy pełni pokory, bo wiemy, że „za dzisiejszym sukcesem niejednokrotnie stała wczorajsza porażka”.
Niewiele organizacji podchodzi do błędów i porażek jak do elementów, które mogą wzmocnić i wzbogacić przyszłe działania. Zamiast koncentrować wokół nich aktywności, mają skłonność do zamiatania ich pod dywan. Dość często wzbraniamy się nawet przed użyciem słowa „porażka”, zastępując je eufemizmami w stylu: doświadczenia, wyzwania, zawirowania czy trudności. W kulturze gloryfikacji sukcesu uciekamy przed tym, co mogłoby zachwiać naszym poczuciem zadowolenia z siebie. Trudno jest wziąć odpowiedzialność za porażkę, a tym trudniej, gdy mamy mgliste pojęcie, co leży u jej źródła.
My też to znamy. Zaklęte koło sukcesu wciągnęło nas w swoją grę. Nie widzieliśmy potrzeby zmian, bo przecież wszystko było dobrze, bo przecież tak zawsze pracowaliśmy, bo przecież… Aż pojawia się problem, którego nie da się zignorować. Jesteśmy zmuszeni skonfrontować się z wysokim poziomem niezadowolenia pracowników i powiedzieć sobie, że wskaźnik odejść pracowników fizycznych vs. możliwości pozyskania i wyszkolenia nowych pracowników negatywnie wpływa na utrzymanie płynności w procesach operacyjnych.
Czynniki zewnętrzne i ich wpływ na środowisko pracodawców:
1 Pierwszy czynnik, który dotknął wszystkich przedsiębiorców, to niż demograficzny. W roku 2016 zaczęto mówić o kryzysie, a obecne statystyki wyraźnie wskazują, że jest to już tendencja. W ostatnich dziesięciu latach liczba osób w wieku poprodukcyjnym wzrosła o 1,8 mln, a liczba osób młodszych – skurczyła się aż o 2,1 mln. Jest to niepokojący trend, tym bardziej...