Jak zbudować silną markę pracodawcy? Case study Budimex

Temat Numeru Stare wyzwania, nowe podejście

Gra rekrutacyjna, rozbudowany, coroczny program praktyk czy angażowanie ambasadorów, którzy na największych politechnikach w Polsce przybliżają firmę swoim koleżankom i kolegom z uczelni – m.in. dzięki tym metodom można pozyskać najlepszych kandydatów z branży budowlanej. Jakie inne rozwiązania przyciągające talenty i kreujące wizerunek marki warto zastosować? Oto kilka dobrych praktyk firmy Budimex.

W tym roku mija 55 lat obecności Budimeksu na rynku. W tym okresie organizacja bardzo się rozwinęła – zarówno pod kątem liczby zatrudnionych osób, jak i w ramach skali działania na rynkach poza Polską. W każdym roku przyjmujemy do organizacji kilkaset nowych osób i staramy się dotrzeć z naszą propozycją do najlepszych kandydatów z branży. Co dwa lata weryfikujemy swoje EVP, tworzymy nowe programy i inicjatywy zarówno dla naszych pracowników, jak i kandydatów, a także poszerzamy komunikację o nowe media, aby być jak najbliżej naszej docelowej grupy odbiorców. 

Employer branding w firmie budowlanej

Obszar EB w Budimeksie istnieje od wielu lat, choć nie zawsze były to działania ubrane w strategię. Wiele inicjatyw, które podejmowaliśmy, było wywołanych impulsem, potrzebą dopasowania się do potencjalnych kandydatów. Wcześniej nie prowadziliśmy też działań o tak dużym zasięgu. Aktualnie celem prowadzonych przez nas projektów jest dotarcie zarówno do profesjonalistów z branży, jak i młodych talentów, które debiut na rynku pracy mają jeszcze przed sobą. Jednym z naszych największych przedsięwzięć w obszarze HR jest coroczny program praktyk, podczas którego przyjmujemy około 250 studentów do różnych działów w naszej organizacji. Naczelną ideą programu jest przekazanie wiedzy oraz zapoznanie praktykantów z biznesem, a także realną pracą na budowie w przypadku studentów kierunków technicznych. Znaczna część tych osób wraca do nas na kolejną edycję programu lub zostaje z nami na dłużej już jako pełnoetatowi pracownicy.

 Jednym z naszych największych przedsięwzięć w obszarze HR jest coroczny program praktyk, podczas którego przyjmujemy około 250 studentów
Źródło: opracowanie własne.

Praktyka jest miarą sukcesu

Wspomniany program praktyk, który realizujemy z sukcesem już od kilkunastu lat. Jest to doskonała okazja do tego, by zdobyć pierwsze doświadczenia u boku najl...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy