PULSE CHECK W EMPIKU
Dlaczego w Empiku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie Pulse Check? Pandemia przyspieszyła zmiany biznesowe, na które byliśmy przygotowani już kilka lat temu. Dlatego w 2021 r. nie tylko kontynuowaliśmy inwestycje w rozwój sieci stacjonarnej, lecz także inwestowaliśmy w dalszą digitalizację. Założenia biznesowe przełożyły się więc na wewnętrzne procesy. Obserwowaliśmy dynamikę zmian w zespołach, szybki rozwój organizacji, a także tempo zmian na rynku pracy.
Po głębszej analizie podjęliśmy więc decyzję o wdrożeniu całkiem nowego narzędzia, by dać naszym menedżerom możliwość badania tzw. pulsów. To narzędzie pozwala im zebrać opinie w zespołach i dynamicznie monitorować zmiany w ich doświadczeniu pracy w Empiku.
Pulse Check to badanie pulsu organizacji, czyli satysfakcji oraz nastrojów pracowników. Możemy przez to na bieżąco monitorować ich oczekiwania oraz zadowolenie z pracy. Jak każda organizacja, chcemy znać aktualne nastroje w firmie, by reagować na pojawiające się wyzwania. Daliśmy więc możliwość pracownikom regularnego dzielenia się informacją zwrotną, by budować poczucie realnego wpływu na funkcjonowanie firmy.
Narzędzie zostało wdrożone na koniec 2021 r. w centrali – odbył się wtedy pilotaż dla zainteresowanych menedżerów, a w tym roku objęliśmy badaniem już wszystkie zespoły centralne oraz całą sieć sprzedaży. W kolejnych miesiącach w ten sposób zweryfikujemy również zaangażowanie pracowników magazynowych.
