Dział: Employer branding

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Preboarding nie mniej ważny niż samo wdrożenie. Dobre praktyki Objectivity

Wdrożenie pracownika do firmy od wielu lat jest nieodłączną częścią pracy rekrutera w Objectivity. Dbając o jedną z naszych kluczowych wartości: people (ludzie), zapewniamy pracownikom jak najlepszą opiekę od ich pierwszych dni w organizacji – a nawet wcześniej. Wiedząc, jak ważny jest proces wdrożenia i samo rozpoczęcie pracy w nowym miejscu, zawsze kładliśmy duży nacisk na bliski kontakt z nową osobą. Konieczność pracy w modelu zdalnym i brak fizycznej możliwości poznania kandydata w biurze sprawiły, że chcieliśmy zacząć budować tę więź, jeszcze zanim spotkamy się na pierwszych szkoleniach dla nowo zatrudnionych. Podczas rozmów z nowymi pracownikami dowiedzieliśmy się, że wciąż potrzebują oni lepszego przekazywania informacji i zatroszczenia się o ich sprawy. Odpowiadając na te potrzeby, skupiliśmy naszą uwagę na tzw. preboardingu i jego roli w całym procesie zatrudnienia.

Czytaj więcej

Wyzwania rekrutacyjne w branży produkcyjnej. Przykład firmy Corning Optical Communications

Jesteśmy międzynarodową firmą, która w Polsce projektuje i produkuje kable i włókno światłowodowe. W naszych dwóch fabrykach w Strykowie zatrudniamy ponad 3 tys. osób i liczba ta cały czas rośnie. W tym roku uruchomiliśmy kolejną fabrykę w Mszczonowie, więc stanęliśmy przed zadaniem zbudowania całego zespołu na wyjątkowo konkurencyjnym rynku pracy. Jak poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem, nie zapominając o naszych pozostałych potrzebach?

Czytaj więcej

Jak zbudowano dobrostan w LUX MED?

Grupie LUX MED troskę o zdrowie stawiamy na pierwszym miejscu. Dbamy o społeczeństwo i środowisko, bo jesteśmy przekonani, że tylko razem tworzą one dogodne warunki do zdrowego życia. Od 30 lat nieustannie się rozwijamy – obecnie tworzymy największą w Polsce sieć prywatnych centrów medycznych i szpitali. W 2019 r. otworzyliśmy Poradnie Zdrowia Psychicznego Harmonia, których rola w okresie pandemii i wojny w Ukrainie okazała się kluczowa. Odpowiedzialność i odważne podążanie za zmianami pomagają nam zdobywać zaufanie pacjentów oraz największych ambasadorów marki – naszych pracowników.

Czytaj więcej

Firmy, dla których rodzice są ważni

Niemal 70% mam boi się tego, że po powrocie do pracy nie będą miały możliwości łączenia opieki nad dzieckiem i pracy w satysfakcjonujący sposób (raport „Macierzyństwo a aktywność zawodowa”). Z kolei mniej niż 1% ojców zdecydowało się na skorzystanie z urlopu rodzicielskiego w 2021 roku (według danych z ZUS). Jakie są tego konsekwencje? Z jednej strony aktywność zawodowa kobiet w Polsce znacznie odbiega od średniej dla Unii Europejskiej. Z drugiej strony stoimy na skraju katastrofy demograficznej z powodu coraz niższego poziomu urodzeń. Czy zmiana tego trendu jest możliwa? My wierzymy, że tak. Ale potrzebujemy do tego wsparcia pracodawców.

Czytaj więcej

Ambasadorzy a zarządzanie zmianą. Case study BGK

Przykład Banku Gospodarstwa Krajowego udowadnia, że program ambasadorski może być doskonałym narzędziem wspierającym zarządzanie zmianą. Zaangażowani pracownicy to najlepsi adwokaci nowych rozwiązań i procesów. Jak zabrać się za organizację programu, aby zakończył się sukcesem? Zobaczcie, jak zrobiliśmy to w BGK.

Czytaj więcej

Jak pomóc kandydatowi właściwie zdecydować?

Nie spotkałam jeszcze rekrutera, który znając dzisiejszy rynek pracy, nie czułby dreszczyku emocji, a w zasadzie – nazwijmy to zjawisko wprost – niepokoju, otwierając nową rekrutację. Nie jest tajemnicą, że aktualnie rynek należy do kandydata. I to nie byle jakiego kandydata! Od pracodawcy oczekuje się aktualnie coraz więcej. Potencjalny nowy pracownik już nie tylko zwraca uwagę na zapewnienie mu podstawowych potrzeb, takich jak opieka medyczna czy ubezpieczenie. Dla większości branż nie wystarczą również owocowe czwartki i karnet na siłownię. Więc jeśli Twoja firma nadal jest na etapie dodawania w ogłoszeniu w zakładce „oferujemy” podpunkt „młody i dynamiczny zespół” – przeczytaj ten artykuł z uwagą.

Czytaj więcej

WłączOne. Jak Orange włącza kobiety do świata technologii?

Przekonania dotyczące predyspozycji płci do konkretnych zadań lub zawodów towarzyszą nam niezmiennie od lat. I chociaż wielu ekspertów udowodniło w swoich pracach naukowych, że w dużej mierze to tzw. stereotypy, nadal jest to spore wyzwanie w zmianie myślenia ludzi.

Czytaj więcej

#ToDziecinnieProste wartości

Wartości kierują tym, co robimy i jak żyjemy. Określają, co jest dla nas istotne, co chcemy osiągnąć, czym chcemy dzielić się z naszym otoczeniem. Nadają sens naszemu istnieniu. Organizacje wprowadzają swoje wartości, aby pracownicy zgodnie z nimi realizowali swoje zadania, ale również by kierowali się nimi w czasie pracy. Jak to zrobić? Czy jest to w ogóle możliwe w obecnych czasach, gdy część organizacji przeszła na pracę zdalną, a część na hybrydową? Oto, jak Bank Gospodarstwa Krajowego komunikuje nowe wartości.

Czytaj więcej

Wirtualne drzwi otwarte, czyli jak zorganizować event wizerunkowy

Co zrobić, jeśli hiring plan przewiduje ambitny wzrost, a na horyzoncie brak szans na zniesienie obostrzeń pandemicznych i gromadne spotkania offline? Zrób krok w kierunku kandydatów i kandydatek! Zaproś ich na wirtualne spotkanie, w trakcie którego poznają potencjalnego przełożonego, kulturę firmy, otrzymają dawkę merytorycznej wiedzy. Przy okazji stwórz forum, gdzie wciąż niepewne osoby będą mogły (i chciały!) zadawać pytania i wejść w konwersację z Twoją ekipą.

Czytaj więcej

Budowanie pozytywnego candidate experience w trudnej branży IT

Dobrze przygotowana oferta pracy, jawne widełki wynagrodzenia i nieformalny styl komunikacji z rekruterem już od dawna nie wystarczą, aby w pełni zadowolić potencjalnych kandydatów z branży IT. W sytuacji gdy rzeczeni kandydaci otrzymują dziennie kilka lub kilkanaście atrakcyjnych ofert pracy bezpośrednio na swoją skrzynkę mailową, gdy widełki wynagrodzeń w IT wzrosły o 20, a nawet 30% w pierwszej połowie 2021 r.1 , gdy firmy prześcigają się w wymyślaniu coraz to bardziej oryginalnych procesów rekrutacyjnych, budowanie pozytywnego candidate experience, które faktycznie wyróżni naszą firmę spośród konkurencji, 
staje się nie lada wyzwaniem.

Czytaj więcej

Angażujący i wartościowy profil karierowy na FB. Na przykładzie działań Blum Polska

Ciekawy, rzetelnie prowadzony profil karierowy firmy to szansa na przyciągnięcie uwagi przyszłych kandydatów. Jak pokazać organizację w sposób prawdziwy, w odpowiednim świetle przedstawiając ludzi, wartości i produkty?

Czytaj więcej

„Pasujesz do nas!”, czyli jak zorganizować kampanię EB 45+. Case study mBank

Gdy większość pracodawców koncentruje się na rekrutacji millenialsów, mBank stawia na przedstawicieli pokolenia X i baby boomers. Są pracownikami lojalnymi i umieją zarządzać emocjami. Dzięki nim zespół call center staje się różnorodny, a w rezultacie bardziej twórczy i efektywny.

Czytaj więcej