Gdzie employer branding się kończy, a gdzie zaczyna?

Employer branding

Wiele publikacji z obszaru employer brandingu mówi, że employer branding to proces budowania marki pracodawcy, który uwzględnia doświadczenia zarówno kandydatów (ang. candidate experience), jak i pracowników (ang. employee experience). Na tej podstawie często tworzona jest ścieżka podróży: kandydata i pracownika (ang. candidate & employee journey), wzorowana na modelu AIDA.

Ciekawym podejściem jest to zaproponowane przez Edytę Sander i Mateusza Jabłonowskiego w książce Employer branding. Praktyczny podręcznik, w którym mówią o ścieżce talentu (ang. talent journey) – bez rozróżnienia, czy chodzi o potencjalnego kandydata, kandydata w procesie, czy już pracownika proponując poniższe etapy1:

  • awareness (świadomość),
  • consideration (rozważanie),
  • desire (chęć, inicjatywa),
  • participation (uczestnictwo),
  • parting (odejście).
     

Ścieżka talentu jest dobrą nazwą również ze względu na fakt, że pracownik może ponownie stać się kandydatem (nie tylko po wyjściu z firmy i ponownym zatrudnieniu). Mamy bowiem do czynienia z rynkiem pracy nie tylko na zewnątrz, lecz także wewnątrz organizacji. Kandydat staje się pracownikiem, ale będzie się w tej firmie rozwijać, zdobyw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy