Skuteczna kampania EB w świecie online. Jak podejść do zaplanowania działań promujących wizerunek pracodawcy? Case study firmy Mars

Employer branding

Mars to więcej, niż Ci się wydaje… Jesteśmy specyficzną organizacją, co istotnie wpływa również na naszą markę pracodawcy. Mars od ponad wieku jest prywatną, rodzinną firmą. Wyróżnia nas na tle większości konkurencyjnych firm z branży, które są notowane na giełdach, i pozwala nam myśleć w perspektywie pokoleń, a nie kwartałów. Mówiąc „Mars”, zapewne myślisz o kultowych markach słodyczy, takich jak Snickers, M&M’s, Orbit czy Twix, ale to tylko część biznesu. Największym naszym segmentem jest Mars Petcare, w którym zatrudniamy globalnie ponad 100 tys. Współpracowników. Mars Petcare to dostępne w niemal każdym sklepie jedzenie dla zwierząt, takie jak Whiskas czy Pedigree, specjalistyczna karma dla zwierząt, jak Royal Canin, ale także sieci szpitali i klinik weterynaryjnych, takich jak Banfield czy AniCura. Ostatnią częścią biznesu Mars, która funkcjonuje w bardzo okrojonej wersji w Polsce, jest Mars Food, w ramach której produkujemy ryże, sosy i gotowe posiłki pod markami Ben’s Original czy Dolmio.

Jak specyfika firmy wpływa na markę pracodawcy?

Rozmiar organizacji oraz dywersyfikacja portfolio produktów i usług ma znaczący wpływ na naszą markę pracodawcy i to, jak ją budujemy zarówno na poziomie globalnym, regionalnym, jak i lokalnym. Tak jak w firmach mocno wyspecjalizowanych w konkretnej branży, tak w Mars szukamy osób na stanowiska w działach od sprzedaży, marketingu, produkcji, inżynierii czy finansów, po lekarzy weterynarii, informatyków czy ekspertów od AI. Jak zatem w takiej organizacji zachować spójność marki pracodawcy?

Jak pogodzić globalny aspekt z lokalnymi potrzebami?

W mojej opinii największym wyzwaniem w zarządzaniu marką pracodawcy w takiej organizacji jak Mars, na poziomie globalnym, jest utrzymanie jej spójności między regionami i rynkami, z równoczesnym uwzględnieniem lokalnych potrzeb i specyfiki. Najważniejszą rzeczą, jaka pozwala zachować spójność, jest wspólna na poziomie globalnym misja firmy: „Świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj” oraz wspólne na poziomie globalnym Koncept Współpracownika i pięć zasad Mars, które towarzyszą firmie od wielu dekad. Koncept Współpracownika podkreśla, że pracujemy ze sobą i wspólnie budujemy sukces organizacji, natomiast pięć zasad to: jakość, wzajemność, efektywność, odpowiedzialność i wolność. Wszystkie te wartości są widoczne w naszej organizacji na każdym kroku i definiują to, w jaki sposób pracujemy.
Kolejnym ważnym elementem jest nasze Employer Value Proposition. Przy współpracy zespołu globalnego i zespołów regionalnych stworzone zostało wspólne EVP, pozwalające na spójną identyfikację marki pracodawcy na całym świecie, jak i wspólny styl komunikacji, jaki wykorzystujemy w działaniach. W ramach EVP zostały zdefiniowane kluczowe filary, na jakich opieramy naszą komun...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy