Jak specyfika firmy wpływa na markę pracodawcy?
Rozmiar organizacji oraz dywersyfikacja portfolio produktów i usług ma znaczący wpływ na naszą markę pracodawcy i to, jak ją budujemy zarówno na poziomie globalnym, regionalnym, jak i lokalnym. Tak jak w firmach mocno wyspecjalizowanych w konkretnej branży, tak w Mars szukamy osób na stanowiska w działach od sprzedaży, marketingu, produkcji, inżynierii czy finansów, po lekarzy weterynarii, informatyków czy ekspertów od AI. Jak zatem w takiej organizacji zachować spójność marki pracodawcy?
Jak pogodzić globalny aspekt z lokalnymi potrzebami?
W mojej opinii największym wyzwaniem w zarządzaniu marką pracodawcy w takiej organizacji jak Mars, na poziomie globalnym, jest utrzymanie jej spójności między regionami i rynkami, z równoczesnym uwzględnieniem lokalnych potrzeb i specyfiki. Najważniejszą rzeczą, jaka pozwala zachować spójność, jest wspólna na poziomie globalnym misja firmy: „Świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj” oraz wspólne na poziomie globalnym Koncept Współpracownika i pięć zasad Mars, które towarzyszą firmie od wielu dekad. Koncept Współpracownika podkreśla, że pracujemy ze sobą i wspólnie budujemy sukces organizacji, natomiast pięć zasad to: jakość, wzajemność, efektywność, odpowiedzialność i wolność. Wszystkie te wartości są widoczne w naszej organizacji na każdym kroku i definiują to, w jaki sposób pracujemy.
Kolejnym ważnym elementem jest nasze Employer Value Proposition. Przy współpracy zespołu globalnego i zespołów regionalnych stworzone zostało wspólne EVP, pozwalające na spójną identyfikację marki pracodawcy na całym świecie, jak i wspólny styl komunikacji, jaki wykorzystujemy w działaniach. W ramach EVP zostały zdefiniowane kluczowe filary, na jakich opieramy naszą komun...