Geneza programu employee advocacy #WeBiedronka
Biedronka – lider i twarz branży retail. Z jednej strony ogromny powód do dumy, z drugiej wyzwanie, ponieważ marka od lat pozostaje na świeczniku mediów. Duży wpływ na odbieranie marki pracodawcy ma postrzeganie zawodu kasjera i pracy w handlu, która nie należy do tych najbardziej atrakcyjnych1. Mając na uwadze powyższe aspekty, zależało nam, aby zacząć budować autentyczny wizerunek marki pracodawcy z pomocą pracowników. Bo kto o tej pracy opowie najlepiej? To nasi pracownicy, ze swoim doświadczeniem i często wielowymiarową perspektywą, mogą dzielić się z odbiorcami codziennością oraz wiedzą, a także zmieniać stereotypowy wizerunek pracy w handlu. Zależało nam, aby pracownicy byli dumni z tego, co robią i gdzie pracują, a także pozycjonowali się jako eksperci w swojej dziedzinie.
Cztery lata temu zaprosiliśmy pierwszych ambasadorów z różnych obszarów Biedronki do współpracy przy wyjątkowym projekcie – naszym programie ambasadorskim, działającym przede wszystkim na platformie społecznościowej LinkedIn, obecnie pod nazwą #WeBiedronka. Jego głównym celem jest reprezentowanie i budowanie autentycznego wizerunku marki pracodawcy, opartego na rzeczywistych doświadczeniach i perspektywie naszych pracowników, przy jednoczesnym rozwijaniu ich marek osobistych. Szczególnie dumni jesteśmy, że coraz większa grupa naszych ambasadorów to pracownicy sklepów – serca naszego biznesu – którzy piszą o swojej pracy, wyzwaniach i codzienności sklepowej, co pozwala tworzyć kompletny obraz naszej organizacji, nie tylko profesjonal...