„Razem w Lidlu” Jak wzmocnić markę pracodawcy kampanią społeczną?

Employer branding

Kiedy na ulicach polskich miast pojawiły się billboardy z nieoczywistymi pytaniami: „Czy Twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji?”, „Czy klimat w pracy jest ważny?”, mało kto przypuszczał, że to teaser kampanii „Razem w Lidlu”. Był to zarazem początek dyskusji na temat tego, że wygląd, wiek, zdjęcie w CV nie są w procesie rekrutacji tak ważne, jak zwykło się sądzić.

Osią przedsięwzięcia, którego bohaterami były pracowniczki i pracownicy Lidl Polska, były kwestie społeczne, w tym m.in. tematy rodzicielstwa, wieku, wynagrodzeń, procesu rekrutacji i społecznej odpowiedzialności biznesu. Co ważne, kampania została poprzedzona działaniami w komunikacji wewnętrznej i jest częścią kultury organizacyjnej Lidl Polska. W zasadzie to ujęcie misji firmy innymi instrumentami. Lidl tworzy przyjazną i pełną szacunku kulturę organizacyjną, w której jest miejsce dla każdej osoby, bez względu na wiek, płeć, wygląd lub poglądy. 

Nowe podejście do procesu rekrutacji 

Dziś wiele mówi się na temat osób pracujących i rynku pracy, rekrutacji, atmosfery w pracy. Jednak często wciąż sprowadza się to do powierzchownych, poradnikowych podpowiedzi, jak dobrze się zaprezentować i wyglądać lub jak zrobić dobre zdjęcie do CV. Owszem, to jest istotne, ale przecież nie najważniejsze. Warto się zastanowić, czy w procesie rekrutacji zbyt wielkiej roli nie odgrywa pierwsze wrażenie i czy nie jest ono zbyt często mylące. 
Swoją kampanią Lidl chciał również zwrócić uwagę na to, co jest ważniejsze nie tylko podczas procesu rekrutacji, lecz także już po zatrudnieni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy