Jak tworzyć angażujące treści do mediów społecznościowych w programie ambasadorskim? Case study Banku Gospodarstwa Krajowego

Employer branding

Chcesz wiedzieć, jak skutecznie angażować pracowników w budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych? W BGK powstał program ambasadorski, który pozwala pracownikom stać się autentycznymi rzecznikami marki. W artykule odkryjesz kulisy jego powstania, dowiesz się, jakie treści mogą publikować Rzecznicy BGK, a czego powinni unikać. Podpowiemy także, jak radzić sobie ze spadkiem motywacji do aktywności w sieci i jakie efekty przynosi amployee advocacy. Sprawdź, jakie wyniki osiąga ten program i jak możesz wykorzystać jego zasady w swojej organizacji.

Bank Gospodarstwa Krajowego jest bankiem innym niż wszystkie. To jedyny bank rozwoju w Polsce, który realizuje liczne projekty rządowe oraz unijne i tym samym wspiera rozwój społeczno-gospodarczy kraju. Do takich projektów należą m.in. programy mieszkaniowe, wsparcie przedsiębiorców np. poprzez udzielane pożyczki czy gwarancje, dbanie o bezpieczeństwo energetyczne kraju poprzez wspieranie wielu projektów budowy i modernizacji sieci energetycznych. Dodatkowo BGK zarządza i dystrybuuje środki unijne zarówno dla samorządów i przedsiębiorców, jak i osób fizycznych. Ale czy jesteśmy rozpoznawalni w tych obszarach? Niestety nie. Stąd zrodziła się idea budowania wizerunku BGK jako podmiotu angażującego się w wiele projektów, które mają za zadanie realizowanie misji banku, jaką jest wspieranie zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski. A kto lepiej opowie o projektach prowadzonych przez bank niż eksperci, którzy na co dzień pracują przy tych projektach? I to był kolejny powód, aby zaangażować pracowników z danych obszarów do bycia aktywnymi w mediach społecznościowych.

Jestem rzecznikiem BGK. Jestem na LinkedIn

Pierwsza myśl o employee advocacy pojawiła w grudniu 2021 r., kiedy razem z moją menedżerką Anią Lipską omawiałyśmy trendy w mediach społecznościowych na kolejny rok. Wśród najczęściej wymienianych pojawiały się takie, jak: influencer marketing, social commerce, live shopping, i pojawił się enigmatycznie brzmiący trend: employee advocacy, czyli program, w którym pracownicy danej firmy stają się jej ambasadorami w mediach społecznościowych. To było właśnie to, czego potrzebowa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy