Standardowa prezentacja w branży IT trwa około 45 minut. Przygotowanie takiej prezentacji, według naszych szacunków, trwa około 20 godzin. Pół tygodnia spędzonego na przygotowaniu treści, wartości, warstwy wizualnej. A na koniec jeszcze stres, że coś nie wyjdzie tak, jak planowaliśmy. Co prelegent dostaje w zamian? Jeżeli mu się uda, to oklaski od publiki, chociaż obecnie tego nie usłyszy przez słuchawki, gdy publika obserwuje go zdalnie. Czasami dostaje też feedback, co mógł zrobić lepiej, a często już po zakończeniu prelekcji wpada na pomysły, jak mógł przedstawić to inaczej. Jeżeli chcemy, żeby prelegent dalej występował, musimy zadbać o jego doświadczenia przed wydarzeniem, w trakcie wydarzenia oraz po nim.
Wystąpienia naszych pracowników są cennym doświadczeniem dla nich samych oraz dla potencjalnych kandydatów do pracy. Dzięki zaprezentowaniu próbki wiedzy kandydaci dowiadują się o atmosferze, o stylu pracy oraz o zagadnieniach, jakie są poruszane w danym przedsiębiorstwie. Pracownicy natomiast mają szansę budować swoją wartość na rynku pracy oraz w zespołach i dzielić się wiedzą poza organizacją.
Tab. 1. Odpowiedzi na pytanie zadane w ankiecie do prelegentów „Co sądzisz o wystąpieniach podczas poniższych wydarzeń?”
Jako prelegent lubię występować na... |
||||
nie lubię | obojętne | lubię | nie brałem udziału | |
wydarzeniu online | 19% | 12% | 12% | 57% |
meet-upie organizowanym przez Merixstudio | 0% | 6% | 94% | 0% |
meet-upie, na którym jestem gościem | 0% | 6% | 69% | 25% |
Jak zachęcić prelegentów do wystąpień?
Przychodząc do Merixstudio w styczniu 2021 r., spotkałam się z chwilową stagnacją w kwestiach wystąpień publicznych. Był to okres pandemiczny, kiedy prelegenci nie mieli gdzie występowa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!