Jak skutecznie mierzyć się z wyzwaniami pandemii, zarządzając organizacją o rozproszonej strukturze w modelu hybrydowym

Case study InPost

Strefa Inspiracji

Początek 2020 r. zapowiadał się jak każdy wcześniejszy, bardzo ambitnie. 
Mieliśmy jasno określone plany związane z rozwojem biznesu, wolumenów sprzedażowych, ekspansją, produkcją maszyn, nowymi obiektami, stałym doskonaleniem sieci logistycznej, systemów IT, a co za tym idzie, pozyskaniem do organizacji idealnie dopasowanych pracowników. Skupialiśmy się także na tym, aby utrzymać naszą kadrę na wysokim poziomie motywacji i pozytywnej percepcji względem marki pracodawcy.

W styczniu zrealizowaliśmy coroczne badanie zaangażowania pracowników, poznaliśmy potrzeby, byliśmy także w trakcie organizacji pierwszych zaplanowanych działań rozwojowych across organizacyjnych, obejmujących całą Polskę. Projekty rekrutacyjne nieprzerwanie wpływały na wzrost head countu, naszą powierzchnię biurową i magazynową, produkcyjną. Bo trzeba pamiętać, że w InPost wszelkie planowanie odbywa się w roku ubiegłym, a wraz z rozpoczęciem nowego roku cała firma rozpoczyna już działania związane z wykonaniem założeń. Pędziliśmy zatem zgodnie z planem w ściśle określonym kierunku strategicznym.

Sztab kryzysowy w InPost i złożoność struktury

Pierwsze sygnały związane z Covid-19 wpłynęły na natychmiastowe zebranie sztabu kryzysowego z udziałem zarządu, menedżerów i służb BHP. Trzeba podkreślić, że zaplanowanie bezpiecznego funkcjonowania organizacji dotyczyło bardzo złożonej struktury. Oddziały InPost rozlokowane są w całej Polsce, mamy dwie duże sortownie, rozbudowaną sieć kurierów, magazyny, halę produkcyjną i dwa biura w Krakowie oraz Warszawie. To wszystko składa się na zatrudnienie kilku tysięcy ludzi.

Rekrutacja online to dziś już standard, ale w pierwszej fazie wszyscy musieli się jej nauczyć. Kandydaci uwierzyć w wiarygodność, menedżerowie uwierzyć w skuteczność doboru pracownika bez kontaktu bezpośredniego. 

Tempo, odpowiedzialność i myślenie #outofthebox to stałe filary funkcjonowania firmy. Dlatego właściwie z dnia na dzień zostały podjęte działania mogące zabezpieczyć zdrowie pracowników i ich bezpieczne funkcjonowanie w miejscach pracy oraz utrzymanie płynności biznesowej.

Zadania, które nie były konieczne do wykonania, zostały chwilowo zamrożone. Mam tu na myśli cały zrealizowany w styczniu plan szkoleń, konferencji, eventów, targów pracy,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy