Kontrakt trójstronny w Analizie transakcyjnej

Strategia i wdrażanie

Analiza transakcyjna, teoria stworzona przez Erica Berne’a, dostarcza użytecznych narzędzi do kontraktowania coachingu w organizacji. Na podstawie przedstawionego studium przypadku opiszemy model kontraktu trójstronnego oraz koncepcję dystansów psychologicznych, wskazując czynniki, które warto wziąć pod uwagę przy planowaniu procesów rozwojowych, umożliwiających ich powodzenie.

Dyrektor w jednej z firm o profilu handlowym skontaktował się z poleconym jemu przez dział HR coachem i powiedział, że szuka jakiejś formy indywidualnego wsparcia dla jednego ze swoich menadżerów, Karola. Karol zarządzał pięcioosobowym zespołem, trzy osoby powiedziały dyrektorowi, że nie zamierzają już z nim dłużej współpracować, ponieważ nie da się z nim porozumieć. Karol jest świetnym specjalistą, ale jego umiejętności interpersonalne pozostawiają wiele do życzenia, dyrektor sądzi, że coaching będzie dla niego ostatnią szansą, jeśli się nie poprawi, zamierza go zwolnić. Coach postanawia spotkać się z Karolem. Ten mówi mu, że jest na skraju...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    dr; psycholog, trener, coach, konsultant, wykładowca akademicki w Collegium da Vinci . Od 20 lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń jako trener biznesu i doradztwem (ponad 10 000 godzin) oraz prowadzi sesje z klientami indywidualnymi jako coach (500 godzin). Członek Polskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej oraz European Assiocation for Transactional Analysis. Posiada liczne certyfikaty w tym Certyfikat Coacha  i Certyfikat Trenera Biznesu, Europejski Certyfikat 101 z AT, tytuł Mistrza Praktyka w Neurolingwistycznym Programowaniu, Certyfikat Tutora.

    dr; adiunkt w katedrze Coachingu i Zarządzania Collegium da Vinci, coach, trenerka umiejętności psychospołecznych, konsultantka, członkini Polskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej oraz European Assiocation for Transactional Analysis,  praktyczka analizy transakcyjnej w dziedzinie organizacji, zrealizowała około 800 godzin różnych programów rozwojowych i edukacyjnych w tym nurcie. Od 12 lat, wspierając organizacje w rozwoju kompetencji pracowników, łączy pasję działania z zacięciem teoretycznym.