Dyrektor w jednej z firm o profilu handlowym skontaktował się z poleconym jemu przez dział HR coachem i powiedział, że szuka jakiejś formy indywidualnego wsparcia dla jednego ze swoich menadżerów, Karola. Karol zarządzał pięcioosobowym zespołem, trzy osoby powiedziały dyrektorowi, że nie zamierzają już z nim dłużej współpracować, ponieważ nie da się z nim porozumieć. Karol jest świetnym specjalistą, ale jego umiejętności interpersonalne pozostawiają wiele do życzenia, dyrektor sądzi, że coaching będzie dla niego ostatnią szansą, jeśli się nie poprawi, zamierza go zwolnić. Coach postanawia spotkać się z Karolem. Ten mówi mu, że jest na skraju...
Kontrakt trójstronny w Analizie transakcyjnej
Analiza transakcyjna, teoria stworzona przez Erica Berne’a, dostarcza użytecznych narzędzi do kontraktowania coachingu w organizacji. Na podstawie przedstawionego studium przypadku opiszemy model kontraktu trójstronnego oraz koncepcję dystansów psychologicznych, wskazując czynniki, które warto wziąć pod uwagę przy planowaniu procesów rozwojowych, umożliwiających ich powodzenie.