Zapraszamy również do wzięcia udziału w KONFERENCJI NOWOCZESNEGO HR. HRBP Prekursorem Nowej Ery, HR PRACOWNIK+ Pracownikiem Przyszłości
Motywacja do zmian
W Wedlu proces onboardingu zawsze stanowił istotny etap ścieżki pracownika, przybliżając mu nie tylko specyfikę pracy na danym stanowisku, lecz także kulturę i wartości organizacji. Wraz z rozwojem firmy i dynamiki zatrudnienia, kiedy (w 2016 r.) liczba nowych pracowników dołączających do Wedla w każdym miesiącu wzrosła ponad dwukrotnie, zmieniały się także oczekiwane kompetencje w ramach poszczególnych działów. W konsekwencji konieczna stała się również ewolucja procesu onboardingu, dla którego dodatkową motywacją były także zmiany trybu pracy wywołane pandemią (kiedy firma przeszła na hybrydową formę pracy).
Etap pierwszy – zbadanie potrzeb
Punktem wyjścia w opracowywaniu nowego procesu było zaadresowanie założeń onboardingu w wymiarze proceduralnym i technicznym, związanym z oczekiwaniami i zadaniami na stanowisku, integracją zespołową oraz wdrożeniem w kulturę organizacyjną. Do fazy badawczej i koncepcyjnej zastosowano metodę service design. Dla firmy istotne było, by odpowiedzieć na realne problemy i potrzeby w organizacji. Ogromną wagę przyłożono do początkowego etapu, który polegał na poznaniu punktu widzenia każdej z zaangażowanych w onboarding...