Czekoprzepis na przyjazny i skuteczny onboarding. Case study firmy Wedel

Strategia i wdrażanie

Prowadzenie prężnie rozwijającej się firmy, zatrudniającej ponad 1300 pracowników, wymaga dynamicznego dostosowywania się do zmian – zarówno tych wymuszonych pandemią, jak i usprawniających biznes. Szczególną rolę w dzisiejszej, szybko zmieniającej się rzeczywistości odgrywa onboarding, który pomaga wdrożyć się pracownikowi w nowe zadania oraz zintegrować z zespołem, szczególnie w obliczu wyzwań związanych z pracą zdalną. Skuteczne wdrożenie nie obędzie się bez dostosowania jego elementów do specyfiki danej organizacji – jej strategii oraz kultury organizacyjnej. Dobrymi praktykami warto się dzielić, dlatego najsłodsza firma w Polsce – Wedel opowiada, jak nowe wdrożenie tego procesu wyglądało za murami warszawskiej fabryki.

Zapraszamy również do wzięcia udziału w KONFERENCJI NOWOCZESNEGO HR. HRBP Prekursorem Nowej Ery, HR PRACOWNIK+ Pracownikiem Przyszłości

Motywacja do zmian

W Wedlu proces onboardingu zawsze stanowił istotny etap ścieżki pracownika, przybliżając mu nie tylko specyfikę pracy na danym stanowisku, lecz także kulturę i wartości organizacji. Wraz z rozwojem firmy i dynamiki zatrudnienia, kiedy (w 2016 r.) liczba nowych pracowników dołączających do Wedla w każdym miesiącu wzrosła ponad dwukrotnie, zmieniały się także oczekiwane kompetencje w ramach poszczególnych działów. W konsekwencji konieczna stała się również ewolucja procesu onboardingu, dla którego dodatkową motywacją były także zmiany trybu pracy wywołane pandemią (kiedy firma przeszła na hybrydową formę pracy). 

Etap pierwszy – zbadanie potrzeb

Punktem wyjścia w opracowywaniu nowego procesu było zaadresowanie założeń onboardingu w wymiarze proceduralnym i technicznym, związanym z oczekiwaniami i zadaniami na stanowisku, integracją zespołową oraz wdrożeniem w kulturę organizacyjną. Do fazy badawczej i koncepcyjnej zastosowano metodę service design. Dla firmy istotne było, by odpowiedzieć na realne problemy i potrzeby w organizacji. Ogromną wagę przyłożono do początkowego etapu, który polegał na poznaniu punktu widzenia każdej z zaangażowanych w onboarding...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy