Na oficjalnej stronie internetowej Netflix Jobs1 znajdziesz artykuł Kultura Netflixa – najlepsze dzieło naszego życia. Przeczytaj ten dokument. Koniecznie. Prawdopodobnie w niektórych momentach zatrzymasz się ze zdumieniem, bo to, co firma pisze o swoich wartościach odbiega od popularnych artykułów na temat ciepłych relacji w firmie, relacji z liderem opartej na zaufaniu czy haseł typu „Ludzie – nasz największy kapitał” lub „Dbamy o siebie nawzajem”.
Dział: Leadership
W obliczu współczesnych wyzwań organizacyjnych, takich jak gwałtowne zmiany technologiczne, niestabilność gospodarcza oraz rosnące wymagania dotyczące zaangażowania, efektywności i skuteczności pracowników, tradycyjne modele zarządzania oparte na centralizacji władzy oraz kontroli okazują się coraz mniej wydajne. Nowoczesne organizacje potrzebują modeli, które umożliwiają większą elastyczność i zdolność adaptacji do dynamicznych warunków. W tym kontekście pojawia się pojęcie „kultury odpowiedzialności”, które jest jedną z form nowoczesnego, skutecznego zarządzania w XXI wieku.
Dialog jest naturalnym sposobem działania i osiągania celów. A ponieważ skutecznego rozmawiania nie naucza się jeszcze w szkołach, przeciętnemu Polakowi zazwyczaj trudno jest się zorientować, co w rozmowie poszło nie tak – często po prostu widzi, że cała praca idzie jak para w gwizdek. Dlaczego tak się dzieje?