Dołącz do czytelników
Brak wyników

Kierunek rozwój

12 grudnia 2022

NR 31 (Listopad 2022)

Jak angażować dzięki aplikacji mobilnej? Case study Wielton SA

0 216

Budowanie zaangażowania pracowników jest dużym wyzwaniem dla wielu organizacji i trudno wyobrazić sobie sukces przedsiębiorstwa bez zaangażowanego zespołu. Kluczem jest zamiana idei w realne działania i dobranie odpowiednich narzędzi. O swoim sposobie na zaangażowanie pracowników w życie organizacji opowiadają przedstawiciele HR firmy Wielton SA – Magdalena Pokorska, HR Business Partner oraz Amanda Wojtal, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej. Spółka w ubiegłym roku wdrożyła aplikację MyWielton, która aktywnie wspiera procesy komunikacji wewnętrznej oraz onboardingu.

MyWielton to wirtualny świat Wieltonu stworzony dla pracowników organizacji, który pozwala dotrzeć do nich z newsami firmowymi, informacjami o strukturze i działach, przypisanych szkoleniach, a także daje możliwość czatu z dowolnym pracownikiem. Aplikacja jest dostępna do pobrania z Apple Store i Google Play, w związku z czym można korzystać z niej na urządzeniach służbowych i prywatnych. Dostęp do MyWielton jest zsynchronizowany z danymi systemu kadrowo-płacowego, a więc z aplikacji korzystać mogą wyłącznie aktualnie zatrudnieni pracownicy.

POLECAMY

Wyzwania firm produkcyjnych

Wielton SA jest dużą firmą produkcyjną, będącą częścią międzynarodowej Grupy. Produkuje naczepy, przyczepy i zabudowy samochodowe dla klientów z całej Europy oraz świata. Obecnie w polskiej spółce zatrudnia 2 tys. pracowników z obszarów inżynieryjnych, administracyjnych, menedżerskich oraz produkcyjnych – ta ostatnia grupa jest najliczniejsza, bo blisko 75% całej załogi to pracownicy fizyczni, nieposiadający służbowego komputera, telefonu czy poczty. W samym Wieluniu firma ma obecnie dwa zakłady produkcyjne w różnych lokalizacjach, biurowiec, a dodatkowo biura konstrukcyjne, m.in. we Wrocławiu oraz Gliwicach. Do tego pracownicy obszarów produkcyjnych i okołoprodukcyjnych pracują w trybie trzy- i dwuzmianowym. 
„Przy tak dużej różnorodności trudno było zaspokoić potrzeby wszystkich pracowników narzędziami, jakie mieliśmy do dyspozycji: pocztą e-mail, komunikatorami, plakatami, ulotkami czy nawet osobistymi spotkaniami” – wyjaśnia Magdalena Pokorska, HR Business Partner. „Zapewnienie jednakowego dostępu do informacji jest dla nas jako organizacji priorytetem, jednocześnie stanowiło ogromne wyzwanie, a pula narzędzi, z jakich korzystaliśmy, była ograniczona i często mniej efektywna, niż oczekiwali tego pra...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy