Czas Agile Employer Branding?
Agile coraz śmielej wchodzi do świata HR.
Zainspirowani pracą zespołów programistycznych, HR-owcy dostrzegają potencjał w zwinności, transformując pracę poszczególnych zespołów, a nawet całych działów. Dotychczas o Agile’u w Employer Brandingu wiele się nie mówiło. Aktualna sytuacja zmienia jednak sposób działania wielu specjalistów od EB o 180 stopni. A w tak zmiennym środowisku Agile sprawdza się idealnie. Jak szukać nawiązań do zwinności w aktualnych działaniach? Najprościej sięgnąć do korzeni, czyli do Agile Manifesto.
Dokument1 z 2001 roku zakładał:
- ludzie i interakcje ponad procesy i narzędzia,
- działające oprogramowanie ponad obszerną dokumentację,
- współpraca z klientem ponad negocjacje umów,
- reagowanie na zmiany ponad realizację założonego planu.
Jak to się ma do Employer brandingu w czasie pandemii?
Nie trzeba dużo szukać, aby w Agile Manifesto znaleźć analogię i inspirację do działań EB. Planując działania wiosenne, nikt nie spodziewał się, że większość z nich nie będzie miała szansy zostać zrealizowana. Budżety zostały zatwierdzone, Key Visuale zaakceptowane, plan eventów przygotowany...