Budując strategię rozwoju pracowników w Avon Cosmetics Polska, zainspirowaliśmy się współczesną teorią motywacji Daniela H. Pinka. W swojej książce „Drive” opowiada o tym, jak kij i marchewka może być skuteczna tylko w przypadku bardzo prostych, powtarzalnych czynności. Gdy w grę wchodzą bardziej skomplikowane zadania, Pink wyróżnia trzy główne motywatory, które najlepiej sprawdzają się we współczesnych organizacjach: Autonomię, Mistrzostwo i Cel. Od pewnego już czasu w Avonie zajmowaliśmy się tematem dawania jak największej autonomii pracownikom, odkrywaliśmy też tajniki pobudzania kreatywności.
Jak wiemy, badania dowodzą, że stwarzając pracownikom przestrzeń do tworzenia, dając mu dowolność w wyborze sposobu, w jaki będzie pracował i jak zrealizuje zadania, pobudzamy kreatywność i tym samym zapewniamy satysfakcję z pracy. Różnego rodzaju działania rozwojowe od zawsze są mocną stroną Avonu i wiemy, że w ten obszar warto inwestować. Również cel działania – core- naszego biznesu doskonale wpisał się w teorię Pinka. Gdy tylko przeczytałam jego książkę, wiedziałam, że ten system jest wręcz stworzony dla naszej firmy. Pamiętam, że na spotkaniu Zarządu pokazałam krótki film, w którym opisywana jest ta teoria, i to wystarczyło. Wszyscy jednogłośnie zgodzili sie, że to jest kierunek, w którym chcemy iść jako organizacja.
To właśnie te motywatory stanowią trzy filary strategii rozwoju pracowników w Avon Cosmetics Polska.
Autonomia to nic innego jak danie pracownikowi jak najwięcej swobody w sposobie wykonywania jego pracy. Jeśli może on zdecydować o tym, jak zrobi dane zadanie, gdzie będzie tego dnia pracował, gdzie siedział w biurze i jakich narzędzi może użyć, weźmie pełną odpowiedzialność za swoją pracę i wykona ją najlepiej, jak tylko potrafi. W tym obszarze mamy w Avon jeszcze dużo do zrobienia. To, co możemy obecnie zaproponować pracownikom, to elastyczny czas pracy, możliwość pracy z domu dwa dni w tygodniu, możliwość pracy w różnych lokalizacjach Avon w Warszawie. Zaprosiliśmy...
Empatyczne przywództwo w biznesie. Case study Avon Cosmetics Polska
To, że bezpośredni przełożeni mają największy wpływ na zaangażowanie i motywację pracowników jest już chyba dla wszystkich oczywiste. Jak w takim razie rozwijać liderów w organizacji, aby potrafili inspirować i zaangażować swoje zespoły?