Definiowanie firmowych wartości. Case study Divante

Stare wyzwania, nowe podejście

Definiowanie firmowych wartości to nie lada wyzwanie. Jak przekonali się w Divante, praca nad ich wyłonieniem to nie projekt, ale początek procesu, który pomaga kształtować kulturę organizacyjną firmy. Inicjatywa ta wyszła od ówczesnego CEO i założyciela firmy, Tomka Karwatki. Zależało mu, aby unikalne wartości, które uda nam się wychwycić, a następnie zawrzeć w Culture Booku, nie były tylko hasłami, czy sloganami powtarzanymi przez inne software house’y. Chcieli, żeby było to coś, w co wierzą i z czym identyfikują się ich pracownicy.

Na początku maja 2019 r. podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu projektu, którego celem było zdefiniowanie wartości charakteryzujących Divante. Do tamtego czasu opieraliśmy się na 10 ogólnych wartościach podkreślających jakość wykonywanych przez Divante usług. Weryfikując dokument, doszliśmy jednak do wniosku, że wspomniane w nich wartości nie są niczym wyjątkowym i nie wyróżniają się od tych wyznawanych przez podobne firmy na rynku. 
Rozpoczynając pracę nad wyłonieniem nowych wartości, postanowiliśmy zaangażować zewnętrzną agencję, która miała pomóc nam określić plan działania. Agencja, z którą zawarliśmy współpracę, miała już podobne projekty za sobą. Wychodziła jednak z założenia, że wartości firmowe powinny być ustalone odgórnie. To nastawienie nie do końca przypadło nam do gustu. Zależało nam jednak na czasie, więc postanowiliśmy rozszerzyć grupę decydujących. Do pracy nad wartościami zaangażowaliśmy przekrojową grupę 20 uczestników. Byli to specjaliści na różnym szczeblu, których wyróżniało ponadprzeciętne zaangażowanie, a także chęć do wkładu w rozwój firmy. Warsztat kick-offowy zaplanowany został na 6 godzin. Podczas spotkania porozmawialiśmy o tym, co jest dla nas ważne, czym, naszym zdaniem, wyróżnia się Divante i co sprawia, że praca w firmie sprawia nam przyjemność. Poruszyliśmy również temat zachowań i postaw, które sprawiają, że zespół jest bardziej zgrany, realizuje projekt, integruje się i „gra do jednej bramki”. Efektem spotkania było wyłonienie czterech firmowych wartości, które łączyły zarówno wewnętrzne relacje i ich znaczenie, jak i nastawienie na partnerską współpracę z klientem i stawianie na wysoką jakość oferowanych przez Divante rozwiązań. Mogłoby się wydawać...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy