Rekrutacja IT w mediach społecznościowych. Jak robić to skutecznie?

Stare wyzwania, nowe podejście

Pracownicy IT są na rynku rozchwytywani – otrzymują średnio aż 36 zaproszeń na rozmowy rekrutacyjne w ciągu roku1. Zanim jednak zdecydują się wziąć udział w procesie rekrutacyjnym, sprawdzają informacje o pracodawcy nawet w 16 kanałach, m.in. na Facebooku, Linkedinie, Instagramie. Wykorzystanie social mediów w rekrutacji nie jest więc przykładem kreatywności zespołu HR, ale świadomości zachowań kandydatów.
 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak tworzyć komunikaty w mediach społecznościowych, aby zainteresować kandydatów?
  • Jak powinno wyglądać skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne na stanowisko IT w social media?
  • Jak komunikować poprzez media społecznościowe employee value proposition?

 

Media społecznościowe narzucają firmom i markom z nich korzystającym swój wyjątkowy styl komunikacji. Warto zdać sobie sprawę, że tak naprawdę jego twórcami są użytkownicy konkretnych serwisów. Aby skutecznie komunikować się z kandydatami, musimy najpierw zdobyć jak najwięcej informacji o nich samych. Pomocna jest tutaj praca na personach i szczegółowe zbieranie informacji na temat potrzeb, oczekiwań i planów kandydatów. Warto jednak cały czas poszukiwać tzw. insightów, które odpowiedzialne są za komunikacyjną magię.

Zdobywając insighty na temat naszych kandydatów, łatwiej jest nam odpowiedzieć na pytania:

  • Co robią zawodowo? Co robią prywatnie?
  • Jakie są ich...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI