Dołącz do czytelników
Brak wyników

Stare wyzwania, nowe podejście

15 grudnia 2017

NR 1 (Listopad 2017)

Rekrutacja IT w mediach społecznościowych. Jak robić to skutecznie?

0 69

Pracownicy IT są na rynku rozchwytywani – otrzymują średnio aż 36 zaproszeń na rozmowy rekrutacyjne w ciągu roku1. Zanim jednak zdecydują się wziąć udział w procesie rekrutacyjnym, sprawdzają informacje o pracodawcy nawet w 16 kanałach, m.in. na Facebooku, Linkedinie, Instagramie. Wykorzystanie social mediów w rekrutacji nie jest więc przykładem kreatywności zespołu HR, ale świadomości zachowań kandydatów.
 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak tworzyć komunikaty w mediach społecznościowych, aby zainteresować kandydatów?
  • Jak powinno wyglądać skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne na stanowisko IT w social media?
  • Jak komunikować poprzez media społecznościowe employee value proposition?

 

Media społecznościowe narzucają firmom i markom z nich korzystającym swój wyjątkowy styl komunikacji. Warto zdać sobie sprawę, że tak naprawdę jego twórcami są użytkownicy konkretnych serwisów. Aby skutecznie komunikować się z kandydatami, musimy najpierw zdobyć jak najwięcej informacji o nich samych. Pomocna jest tutaj praca na personach i szczegółowe zbieranie informacji na temat potrzeb, oczekiwań i planów kandydatów. Warto jednak cały czas poszukiwać tzw. insightów, które odpowiedzialne są za komunikacyjną magię.

Zdobywając insighty na temat naszych kandydatów, łatwiej jest nam odpowiedzieć na pytania:

  • Co robią zawodowo? Co robią prywatnie?
  • Jakie są ich plany zawodowe?
  • Co zawodowo i prywatnie ich cieszy, a co frustruje?
  • Jakie są ich priorytety zawodowe i prywatne?
  • Jakie jest ich hobby? Co robią w wolnym czasie? Jak odstresowują się po pracy?

Insight to informacje na temat naszych kandydatów, które dla nich są tak oczywiste, że często nawet nie chce im się o nich mówić. Dobry insight powinien zaskakiwać swoją prostotą i trafnością. Nie ma w nim nic skomplikowanego. To samo sedno, które tak trudno jest ubrać w słowa.

 

To właśnie dzięki insightom powstała choćby hitowa już seria filmów employer brandingowych na YouTube marki Intel „Our…”. Firma pokazuje w dość nieoczywisty sposób swoje projekty, ludzi czy benefity, które są atrakcyjne tylko dla pracowników Intela (http://bit.ly/2iTKQvO).

Sprawdź, jaką drogę pokonują kandydaci

Kolejny krok to zbadanie doświadczeń kandydatów, czyli analiza procesu candidate experience i określenie punktów, w których kandydaci stykają się z marką pracodawcy w mediach społecznościowych. Efektem tej pracy będzie candidate journey map. Warto pamiętać, że punktów styku kandydata z pracodawcą może być nawet kilkaset. Na przykład jeśli patrzymy na najpopularniejszy dziś serwis społecznościowy w Polsce – Facebook, musimy rozbić go na różne elementy – fan stronę pracodawcy, wall użytkownika, na którym może pytać swoich znajomych o konkretną firmę lub prosić o polecenia wartościowych pracodawców, to również tematyczne grupy (np. grupa „Praca w IT dla Stażystów i Juniorów (IT Jobs for Intern/Junior)” zrzesza na Facebooku prawie 6 tys. osób i publikowane są na niej cztery posty dziennie) czy facebookowy komunikator, czyli Messenger.

Warto pamiętać, że punkty styku mogą zmieniać się w zależności od specjalizacji, doświadczenia i prywatnych zainteresowań kandydatów.

Stwórz spójny przekaz

Aby odnieść sukces, musisz być pewny, że niezależnie od momentu i miejsca, w którym kandydat natknie się na Twoją f...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy