Budowanie dialogu międzypokoleniowego w BNP Paribas Bank Polska. Na przykładzie inicjatywy Tandem międzypokoleniowy

Trendy HR

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu dialog międzypokoleniowy staje się coraz ważniejszy. Z jakiego powodu warto inwestować w budowanie dobrych relacji między osobami reprezentującymi różne grupy wiekowe – szczególnie w miejscu pracy? Jakie korzyści może przynieść taki dialog i jakich problemów pozwala uniknąć? Przyjrzyjmy się inicjatywom BNP Paribas Bank Polska, które promują współpracę i wzajemne zrozumienie między przedstawicielkami i przedstawicielami różnych pokoleń.

''Przez tysiąc lat przyszłość, podobnie jak przeszłość, stanowiła miejsce swojskie, gdzie łatwo było się zadomowić. Oglądany z lotu ptaka czas przypominał koło. W życiu kolejnych pokoleń nie wydarzało się nic istotnie nowego, wiedza dziedziczona po przodkach była zasobem bezcennym. (…) W pewnym momencie świat zaczął się zmieniać. Od tamtej pory robi się coraz szybciej, tak, że wyzwaniem staje się nie sama zmiana, lecz jej rosnące tempo" – Marcin Napiórkowski, Naprawić przyszłość.

Kontekst globalny

Jednym z najbardziej znaczących trendów demograficznych naszych czasów jest starzenie się społeczeństw. W Polsce grupa osób po pięćdziesiątce liczy już ponad 14 mln. A to stanowi prawie 40% populacji. Nie możemy ignorować tego faktu ze względu na ogromny potencjał tych osób.

Silver generation w liczbach 

Na podstawie raportów GUS z 30 czerwca 2020 r. oraz TGI Kantar styczeń – wrzesień 2020 r. wiemy, że 46% spośród osób powyżej 50 lat czuje się młodych duchem mimo upływającego czasu. Ponad 1/3 tych osób (33,2%) to osoby z wyższym wykształceniem i aż 35,9% spośród tej grupy wiekowej to przedsiębiorcy, specjaliści i osoby zajmujące stanowiska dyrektorskie oraz osoby aktywne zawodowo. Wśród tych osób aż 42% kieruje pracą innych. Charakterystyka tej grupy wskazuje, że osoby 50+ to najczęściej ludzie korzystający z uroków życia, cieszący się stabilną sytuacją zawodową i rodzinną. Mają czas na rozwój zawodowy i osobisty. Wykazują lojalność wobec pracodawcy i przy tym potrzebują docenienia i możliwości rozwoju kariery.
Po drugiej stronie kontinuum wiekowego spotkamy pokolenie Z, wychowujące się wraz z rozwojem nowych technologii oraz ze wzrastaniem społecznej świadomości. Pokolenie stawiające od niedawna swoje pierwsze kroki na rynku pracy, uczące się odpo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy