Nie mniej ważne jest również zaangażowanie kadry zarządzającej w roli ambasadorów i/lub mentorów tej inicjatywy. Opracowując strategię takiego programu, należy zwrócić uwagę na odpowiednią komunikację do poszczególnych uczestników mentoringowego grona, dokumentację projektową oraz atmosferę projektu, tworzoną przez wszystkich jego uczestników. Bazując na powyższych zasadach, stworzony został Program Mentoringowy dla Talentów Grupy Unilink, którego piątą edycję właśnie inaugurujemy.
Zacznijmy jednak od genezy oraz definicji mentoringowej filozofii
Historyczna geneza mentoringu bierze swój początek od greckiego mędrca imieniem Mentor, występującego później pod postacią Ateny, który opiekował się Telemachem, synem Odyseusza, gdy ten wyruszył na wojnę trojańską. Synonimem mentora stały się takie określenia jak mądry przewodnik czy wiarygodny doradca. Inne przydatne definicje mentoringu, które dobrze ilustrują tę filozofię, przywołane przeze mnie pochodzą z:
- Europejskiego Centrum Mentoringu, które mówi, że „mentoring jest dobrowolną, niezależną od hierarchii służbowej pomocą, udzielaną przez jednego człowieka drugiemu człowiekowi, dzięki czemu może on poczynić znaczący postęp w wiedzy, pracy zawodowej lub sposobie myślenia” (Clutterbuck, 2002),
- publikacji Michaela Armstronga, w której autor podkreśla, że „mentoring ma na celu uzupełnienie nauki na stanowisku pracy, która jest zawsze najlepszym sposobem nabywania wiedzy i umiejętności,...