Automatyzacja w procesie rekrutacji

Netguru już wie, że warto

Stare wyzwania, nowe podejście

Dla takiej firmy, jak Netguru, rekrutacja to poważne wyzwanie. Tempo prowadzonych kampanii, nakład pracy i liczba zgłaszających się kandydatów ciągle rosną. Jedyną odpowiedzią na rosnące potrzeby związane z pozyskaniem nowej kadry jest automatyzacja procesu rekrutacji.

Z artykułu dowiesz się:

  • Czy automatyzacja może być odpowiedzią na rosnące oczekiwania kandydatów i rekruterów?
  • Na co automatyzacja pozwala rekruterom?
  • Dlaczego automatyzacja w rekrutacji nie musi oznaczać depersonalizacji kontaktu z kandydatem?

Kolejne osoby w zespole, mimo wysokich kompetencji i wielkiego zaangażowania, nie są w stanie zaspokoić swoją manualną pracą rosnących potrzeb rekrutacyjnych firmy. Mnogość powstających stanowisk do zapełnienia z obszaru zarówno technologii, jak i tych związanych ze sprzedażą czy zarządzaniem projektami (mimo wysokich wolumenów zatrudniania), nie pozwala rekruterom spocząć na laurach. Już jakiś czas temu pracownicy Netguru, zgodnie z zasadą work smart, not hard, uznali, że automatyzacja pracy to krok w kierunku nie tylko większej efektywności, lecz także wyższego własnego zadowolenia z pracy, która staje się bardziej kreatywna, przyjemna i mniej odtwórcza. Rozwiązania automatyzujące działania promocyjno-rekrutacyjne powstały dzięki staraniom zespołu zarówno rekrutacji, jak i marketingu – za techniczną stronę odpowiedzialny jest Demand Generation Team Leader, wsparcie w działaniach zapewnia mu Recruitment Marketing Specialist, a klientem opisującym swoje zapotrzebowania i kreującym strategiczną wizję jest w tym wypadku zespół rekrutacji. Wspólne działania tylu osób i użycie skutecznych internetowych narzędzi pozwoliło spojrzeć z szerszej perspektywy na zbierane dane. Określono punkty styku między kandydatem a firmą, w których warto zainwestować w rozwiązania przyspieszające i ułatwiające kontakt i przebieg procesu.

Standardy rekrutacji w Netguru

  • W 2016 r. do Netguru zgłosiło się 3489 kandydatów, do których zespół rekruterów wysłał 9027 e-maili.
  • W 2017 r., kiedy zespół się powiększył, zgłosiło się 4739 kandydatów. Wysłanych do nich zostało 11 576 wiadomości – to średnio 2894 e-maile na osobę w zespole.
  • Do maja 2018 r. na oferty pracy Netguru zaaplikowało już 2051 osób, a wysła...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy

    Od dwóch lat pogłębia wiedzę, będąc częścią zespołu rekrutacyjnego Netguru. Współodpowiedzialna za wprowadzenie chatbota, który stał się nowym kanałem komunikacji z kandydatami. 

    Zwolennik podejmowania decyzji biznesowych i budowania strategii HCM na podstawie danych. Obecnie rekrutuje dla Netguru – jednej z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Polsce.