Badania rynku sto ważna część różnych działań biznesowych. Umożliwiają przedsiębiorcom lepsze zrozumienie procesów zachodzących na rynku i dostosowanie do nich swoich strategii. Dziś, gdy konkurencja właściwie w każdym sektorze jest naprawdę silna, a oczekiwania klientów zmieniają się dynamicznie, korzystanie z badań rynku staje się wręcz koniecznością. W nowym artykule wyjaśniamy, czym są badania rynku, dlaczego warto się na nie zdecydować oraz jakie firmy mogą szczególnie wykorzystać ich potencjał.
Dział: Przepis na sukces
Jak zwrócić uwagę, że w ramach organizacji jesteśmy tolerancyjni i otwarci na każdego człowieka niezależnie od płci, orientacji, rasy, wyznania, narodowości? Najlepiej w ramach kampanii, którą zrealizujemy wspólnie z pracownikami. Kampania rekrutacyjna „Bądź sobą, z nami” to przykład działań wizerunkowych działających zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. Jak wyglądały prace koncepcyjne i realizacja tej kampanii?
Wyniki badania Global Wellbeing 2021 dowodzą, że wellbeing pracowników jest ważny dla 82% firm, a 87% organizacji realizuje co najmniej jedną inicjatywę wspierającą dobrostan pracowników. To samo badanie pokazuje jednak, że tylko 55% przedsiębiorstw ma opracowaną strategię wellbeing, a zaledwie 24% uwzględnia dobrostan pracowników w swojej strategii biznesowej i strategii zarządzania talentami. W Polsce takich organizacji jest nie więcej niż 5%. Brak strategii, podejmowanie przypadkowych i nieuzasadnionych potrzebami pracowników inicjatyw przekłada się negatywnie na skuteczność realizowanych działań i niską frekwencję pracowników w inicjatywach wellbeing. Jak odpowiednio planować, wdrażać, realizować i ewaluować działania wellbeing w organizacji?
Początki HR Business Partneringu sięgają 1997 r., kiedy to nowy model podejścia do HR opisał Dave Ulrich w swojej książce HR Champions. Jak to się stało, że 25 lat później HR nadal zadaje sobie pytanie, jak stać się partnerem dla biznesu?
Dzisiejsze organizacje, chcąc konkurować w dynamicznym środowisku biznesowym, w swoich zespołach poszukują zwinności, zdolności adaptacyjnych i wiedzy fachowej. Z drugiej strony rośnie liczba pracowników preferujących elastyczność i różnorodność pracy. Te dwa czynniki sprawiają, że charakter pracy się zmienia – staje się płynny. Jak wynika z badania Capgemini, blisko 80 proc. organizacji korzystało w ciągu ostatniego roku z niezależnych pracowników, freelancerów czy pracowników crowdsourcingowych, a liczba ta będzie tylko rosła. Co to oznacza dla przyszłości miejsca i charakteru pracy?
Dom z Serca dla Pani Magdy i jej wielodzietnej rodziny z Wierzbicy pod Radomskiem jest już gotowy! W piątek 26 marca odbyło się uroczyste przekazanie kluczy. Na wydarzenie zaproszeni byli wszyscy partnerzy projektu, interesariusze oraz media. Rodzina będzie mogła wprowadzić się do swojego nowego domu jeszcze przed Świętami Wielkanocy.
Jay A. Conger, Allan H. Church
Awans gwarantowany
Daj się zauważyć i rozwijaj swoją karierę
290 stron, oprawa miękka ze skrzydełkami, cena 49,90 zł
premiera 15 marca 2019 r.
Wydawnictwo MT Biznes
www.mtbiznes.pl
Firmy nieposiadające zoptymalizowanego procesu edukacji pracowników wyraźnie tracą względem konkurencji. Badania przeprowadzone przez ASTD (ang. American Society of Training and Development) – największe na świecie stowarzyszenie profesjonalnie zajmujące się edukacją i rozwojem pracowników – pokazują, że 1/4 z badanych firm inwestujących stosunkowo najwięcej w szkolenia i rozwój pracowników osiąga o 24% większy dochód oraz o 218% wyższe przychody na pracownika niż 1/4 badanych firm inwestujących stosunkowo najmniej.
Radość w pracy i satysfakcja z jej wykonywania od lat zyskuje na znaczeniu. Okazuje się, że kwestia doceniania jest dla pracowników bardzo istotna i często decyduje o być albo nie być w firmie. Doceniony pracownik jest bardziej radosny, efektywny, zaangażowany i lojalny wobec firmy. Docenianie w pracy ma więc moc!