Rośnie znaczenie wellbeingu
Już w 2018 r. Deloitte uznał wellbeing za najważniejszy trend i najlepszą inwestycję w obszarze HR, jednak COVID-19 sprawił, że firmy masowo zaczęły wdrażać rozwiązania wpływające pozytywnie na zdrowie fizyczne i psychiczne pracowników. Z badania Forum Odpowiedzialnego Biznesu wynika, że podczas pandemii działania wspierające pracowników wdrożyło w Polsce ponad 80% organizacji.
Gdy sytuacja powoli się normalizowała, wielu HR-owców zadawało sobie pytanie, czy moda na wellbeing się utrzyma, czy dalej będzie to temat numer jeden.
W ostatnim roku znaczenie wellbeingu nie tylko się nie zmniejszyło, ale jeszcze wzrosło, co ma związek z długofalowymi skutkami pandemii, doświadczeniem pracy zdalnej oraz trwałą zmianą stylu życia. W swoim najnowszym raporcie Trendy HR Deloitte pisze o końcu epoki work life balance, a za wiodący trend uznaje kształtowanie środowiska pracy z myślą o wellbeingu pracowników.
REKLAMA
Wellbeing to nie benefity, szkolenia czy eventy
Większość firm zaczynała działania w obszarze wellbeingu od webinarów, szkoleń online czy innych wydarzeń, które promowały zdrową dietę, aktywność sportową czy profilaktykę stresu, a jednocześnie stanowiły substytut oferowanych wcześniej pracownikom stacjonarnie rozwiązań. Pracownicy doceniali te inicjatywy, jednak nie przynosiły one znaczących zmian w ich dobrostanie, nie wpływały też skutecznie na ich nawyki. W wielu organizacjach słyszymy, że pracownicy nie mają czasu w nich uczestniczyć, że są za bardzo obciążeni pracą, by brać udział w szkoleniach dotyczących work-life balance czy profilaktyki wypalenia zawodowego. Z badania przeprowadzonego przez firmę Gartner w 2021 r. wynika, że tylko 1/3 pracowników korzysta z oferowanych programów wellbeing. Uwaga, z programów, a nie pojedynczych inicjatyw!
Jedny...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!