Dołącz do czytelników
Brak wyników

Artykuł partnerski

8 maja 2019

Dwie nowe książki: Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym oraz Bądź liderem! 2.0

208


 

Premiera (data) 2019-04-26
Tytuł Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym
Autor Beata Kozyra
Rysunki Kate Bauer
ISBN 978-83-8087-660-6
Cena 44,90 zł
Marka, format MT Biznes, 158x223mm, oprawa miękka ze skrzydłami, 426 strony
Opis

Masa przykładów wziętych z codziennego życia. Tona dowcipów i anegdot. Kilogramy ilustracji. Garść ćwiczeń i testów. Przystępny język. Wartościowe podpowiedzi. Praktyczne narzędzia. To wszystko znajdziesz w jednej książce: Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym

Świat idzie do przodu, a wraz z nim kolejne pokolenia Igreków i Zetów sięgają po coraz nowsze narzędzia komunikacji. Pokolenia „teleinformatyczne” w przeważającej mierze wykorzystują do porozumiewania się social media i inne komunikatory, które z jednej strony pozwalają im pokonać barierę czasu i przestrzeni, jednak z drugiej zubożają ludzkie relacje. Żadne, nawet najnowsze zdobycze technologii nie zastąpią bowiem zwykłej rozmowy, dialogu, wzajemnego zrozumienia, bliskości. Ale rozmawiać tak, aby się wzajemnie rozumieć, aby rozmowa była prawdziwym dialogiem, trzeba się najpierw nauczyć.

Z książki Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym dowiesz się między innymi:

  • jakie są podstawowe błędy i bariery w komunikacji i jak sobie z nimi radzić,
  • jakie są podstawowe narzędzia utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu,
  • jak sobie radzić z emocjami i reakcjami swoimi i innych,
  • jak rozmawiać, szanując innych i zachowując szacunek dla siebie,
  • jak dzięki komunikacji bez przemocy żyć w harmonii z innymi i budować pozytywne relacje osobiste i zawodowe.

Jeśli jesteś:

mężem bądź żoną,
dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny,
rodzicem bądź dzieckiem,
nauczycielem lub uczniem,
szefem bądź pracownikiem…

to niewątpliwie jest to książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ jest to bardzo praktyczny poradnik z przykładami problemów w komunikacji, jakie przydarzają się każdemu, oraz prostymi podpowiedziami, jak ich unikać i jak poprawić relacje międzyludzkie za pomocą odpowiedzialnego porozumiewania się. A do tego napisana z poczuciem humoru i ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer.

 

Mamy taki „zgiełk” różnych narracji… Jest mnóstwo nadawców, ale nie ma odbiorców. To trochę tak, jakby były miliony stacji radiowych, ale nikt by nie słuchał ich sygnału. Każdy siedzi w swojej stacji i nadaje.

Wojciech Eichelberger, psycholog, psychoterapeuta, pisarz

Żadna pojedyncza konwersacja nie gwarantuje zmiany ścieżki kariery, firmy, relacji czy życia, każda pojedyncza rozmowa MOŻE to uczynić. 

Susan Scott, autorka książki OdWażne rozmowy

Jak mówić, by inni nas słuchali? Jak słuchać, by inni nam mówili? Te pytania zadajemy sobie od dawna, bo nikt nie ma wątpliwości co do tego, jak wielka jest moc porozumienia i jak destruktywna siła nieporozumień. Na szczęście przybywa nam wiedzy na temat komunikacji – a ta książka jest świetnym, praktycznym przewodnikiem dla każdego z nas.

Jacek Santorski, założyciel Akademii Psychologii Przywództwa 

Jeżeli podkreślimy rolę komunikacji w stosunkach biznesowych – a tym zagadnieniem w tej książce byłem szczególnie zainteresowany – to warto zadać sobie pytanie, czy komunikacji można się nauczyć, czy też skazani jesteśmy na kod zapisany w genach. W tym zakresie zgadzam się z opinią, którą wygłosił Brian Tracy, że „komunikacja to umiejętność, której można się nauczyć. To jak jazda na rowerze czy pisanie na maszynie. Jeśli tylko nad nią popracujesz, możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia”. Mając to na uwadze, tym bardziej polecam tę książkę, bowiem stanowi ona znakomity podręcznik do nauki komunikacji pomiędzy ludźmi.

Przemysław Trawa, prezes zarządu, Międzynarodowe Targi Poznańskie

***

Nieumiejętne komunikowanie się utrudnia nawiązywanie kontaktów i przeszkadza w osiąganiu porozumienia. I co najboleśniejsze, nie sprzyja uzyskiwaniu bliskich, głębokich więzi. Osoby, które potrafią się efektywnie porozumiewać, zazwyczaj dużo łatwiej znajdują zatrudnienie czy pozyskują klientów, są doceniani w pracy, mają udane związki oraz relacje z dziećmi czy z przyjaciółmi.

Efektywne komunikowanie się jest podstawą w relacjach biznesowych, rodzinnych i uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać naprawdę efektywnie, porzucili swoje monologi na rzecz wartościowych dialogów i zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i w życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi.

Potwierdzają to nie tylko moje wieloletnie obserwacje, ale również wiele badań przeprowadzonych przez naukowców na całym świecie.

Mam nadzieję, że to wystarczające argumenty, aby dowiedzieć się więcej na temat właściwej komunikacji. Jeśli tak, to zapraszam do lektury.

[fragment]

***

Dr Beata Kozyra

Menedżer, przedsiębiorca, doradca biznesowy, autorka książek, doktor nauk ekonomicznych. Trener biznesu, coach, wykładowca studiów podyplomowych i MBA. Obecnie prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego oraz właścicielka firmy doradczo-szkoleniowej Codziennielepsi.com Beata Kozyra.

Z powodzeniem łączy dydaktykę, wiedzę naukową oraz doświadczenie biznesowe. Współpracowała z ponad 50 firmami i organizacjami. Była prezesem, członkiem zarządu i doradcą zarządu w kilku firmach, m.in. w Instytucie Lotnictwa w Warszawie, IPT Holding w Łodzi, B&K Simple Solution w Warszawie, Polskiej Izbie Przemysłu Targowego w Poznaniu.

Jest autorką kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej oraz czterech książek: Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie. Nie taki diabeł straszny; Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia; Komunikacja bez barier, czyli wilk syty i owca cała oraz Alians strategiczny jako wstęp do fuzji i przejęcia. 


 


 

Premiera (data) 2019-04-24
Tytuł oryginalny Developing the Leader Within You 2.0
Tytuł polski Bądź liderem! 2.0
Autor John C. Maxwell
Przekład Anita Doroba
ISBN 978-83-8087-650-7
Cena 44,90 zł
Marka

MT Biznes, 158 x 233 mm, Miękka ze skrzydłami, 276 strony

Opis

Ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy pierwszego wydania

Dwadzieścia pięć lat temu John C. Maxwell opublikował książkę Bądź liderem! (tytuł oryginału Developing the Leader Within You), która zmieniła sposób myślenia o przywództwie i pomogła milionom czytelników rozwijać u siebie cechy skutecznego lidera.

Teraz Maxwell odświeżył tę rewolucyjną książkę i zawarł w niej spostrzeżenia i praktyki, których nauczył się od czasu, jaki upłynął od pierwszego wydania. W nowym wydaniu 2.0 pokazuje, jak rozwijać wizję, wartości, wpływ i motywację – cechy liderów odnoszących sukcesy. To wydanie, z aktualizacją ponad osiemdziesięciu procent treści, przedstawia podstawowe zasady przez ponad czterdzieści lat wykorzystywane przez Maxwella w przywództwie i zawiera dwa zupełnie nowe rozdziały.

Bez względu na to, jaka jest dziedzina twojego przywództwa – biznes, organizacja charytatywna, oświata czy rodzina – zasady Maxwella są pomyślane tak, by wywrzeć pozytywny wpływ na życie twoje i twojego otoczenia. Ta książka nie powinna ujść uwadze ani nowych czytelników, ani długoletnich fanów Maxwella i jej pierwszego wydania.

Przywództwo to wywieranie wpływu. To właśnie to. Nic dodać, nic ująć…
Ktoś, kto tylko myśli, że przewodzi, a nie znajduje nikogo, kto by za nim podążał, jest jedynie spacerowiczem.

 

W znacznym stopniu napisałem całą tę książkę od nowa. To dlatego dodałem w tytule 2.0. W niej również znajdują się podstawowe lekcje, jak stać się dobrym przywódcą. I również jest to pierwsza książka, którą polecam jako lekturę ludziom chcącym rozpocząć swoją podróż w rozwijaniu w sobie przywództwa. I jest to też książka, którą polecam do wykorzystania przywódcom chcącym być mentorami dla uczących się przywództwa. Podjąłem się jednak wielkiego trudu bardziej wnikliwego wgłębienia się w temat i szczególnie skupiłem się na potrzebach liderów.

John C. Maxwell

***

John C. Maxwell jest numerem jeden na liście bestsellerowych autorów „New York Timesa”. Coach i mówca, który sprzedał ponad 26 milionów egzemplarzy książek w pięćdziesięciu językach. W roku 2014 został określony przez American Management Association mianem lidera numer jeden w biznesie, a przez czasopisma „Business Insider” oraz „Inc.” nazwany najbardziej wpływowym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa. Co roku przemawia do ludzi z firm z listy Fortune 500, do prezydentów krajów i do wielu czołowych liderów biznesu na całym świecie.

Doktor Maxwell jest także laureatem nagrody „The Mother Teresa Prize for Global Peace and Leadership” (nagroda im. Matki Teresy za promocję pokoju na świecie oraz ideę naturalnego przywództwa), przyznawanej przez Luminary Leadership Network.

Jest założycielem John Maxwell Team, John Maxwell Company, EQUIP i Fundacji Przywództwa Johna Maxwella – organizacji, które wyszkoliły miliony liderów. W roku 2015 osiągnęły one pewien szczególny punkt – mogły pochwalić się tym, że wyszkoliły przywódców z każdego kraju na świecie.  Przykładowo grono członków John Maxwell Team stanowi ponad 20-tysięczną społeczność ludzi na całym świecie, więcej o polskim oddziale tej organizacji przeczytasz na www.johnmaxwellteam.pl

 

Przypisy