Dołącz do czytelników
Brak wyników

Artykuł partnerski

27 marca 2019

NR 9 (Marzec 2019)

Doskonała komunikacja, sprzedaż, budowanie skutecznego zespołu, lojalni klienci – poznaj narzędzie pierwszego wyboru w Europie Zachodniej

0 34

W efekcie badań nad strukturą mózgu, które ponad 40 lat temu zapoczątkował neurobiolog prof. MacLean, możemy mówić o trzech elementach mózgu: pniu, międzymózgowiu i kresomózgowiu. Okazuje się, że u większości populacji jedna z wymienionych struktur jest dominująca, a zaledwie u około 10% występuje równowaga między nimi. Wyniki tych badań stały się podstawą do opracowania STRUCTOGRAM® – metody badania biostruktury mózgu, pozwalającej na określenie dominacji danej jego części. Każda ze struktur ma swój kolor i odpowiada za inny zakres działań:

  • Pień mózgu to zielony – jego dominacja jest widoczna u osób lubiących otaczać się ludźmi, żyć wspomnieniami, skorych do pomocy, chętnie dzielących się swoimi emocjami.
  • Międzymózgowie to czerwony, a osoby z wyraźną przewagą tego koloru mózgu są odważne, pewne siebie, impulsywne, lubią działać i być w centrum uwagi.
  • Kresomózgowie to niebieski i przypisuje się jego dominację osobom lubiącym planowanie i ład, myślącym logicznie, obserwatorom zdystansowanym do otoczenia.

Trenerzy STRUCTOGRAM® pomagają uczestnikom szkoleń na całym świecie, poprzez odpowiednie testy, ich interpretację oraz wiedzę, poznać i uwolnić naturalny potencjał. Nie trudno sobie wyobrazić, że ma to przełożenie na zrównoważony rozwój osobisty, wyższą satysfakcję z pracy, komfort życia oraz sprawniejsze działanie całej organizacji. Wiedza na temat kolorów mózgu i właściwe jej wykorzystanie to również lepsze wyniki zespołów sprzedażowych, utrzymanie lojalności klientów, które przekładają się na konkretne wyniki finansowe. 

Osobowość a biostruktura mózgu

W związku z tym, że za strukturę mózgu odpowiadają geny, raz przeprowadzona analiza STRUCTOGRAM® daje wyniki, które pozostają aktualne przez całe życie – natury nie oszukamy! Jest to sytuacja odmienna niż w przypadku testów osobowości, które powtórzone nawet za kilka miesięcy lub lat będą różne, ponieważ osobowość zmienia się przez całe życie.
Mię...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy