Dołącz do czytelników
Brak wyników

Artykuł partnerski

27 marca 2019

NR 9 (Marzec 2019)

Doskonała komunikacja, sprzedaż, budowanie skutecznego zespołu, lojalni klienci – poznaj narzędzie pierwszego wyboru w Europie Zachodniej

0 109

W efekcie badań nad strukturą mózgu, które ponad 40 lat temu zapoczątkował neurobiolog prof. MacLean, możemy mówić o trzech elementach mózgu: pniu, międzymózgowiu i kresomózgowiu. Okazuje się, że u większości populacji jedna z wymienionych struktur jest dominująca, a zaledwie u około 10% występuje równowaga między nimi. Wyniki tych badań stały się podstawą do opracowania STRUCTOGRAM® – metody badania biostruktury mózgu, pozwalającej na określenie dominacji danej jego części. Każda ze struktur ma swój kolor i odpowiada za inny zakres działań:

  • Pień mózgu to zielony – jego dominacja jest widoczna u osób lubiących otaczać się ludźmi, żyć wspomnieniami, skorych do pomocy, chętnie dzielących się swoimi emocjami.
  • Międzymózgowie to czerwony, a osoby z wyraźną przewagą tego koloru mózgu są odważne, pewne siebie, impulsywne, lubią działać i być w centrum uwagi.
  • Kresomózgowie to niebieski i przypisuje się jego dominację osobom lubiącym planowanie i ład, myślącym logicznie, obserwatorom zdystansowanym do otoczenia.

Trenerzy STRUCTOGRAM® pomagają uczestnikom szkoleń na całym świecie, poprzez odpowiednie testy, ich interpretację oraz wiedzę, poznać i uwolnić naturalny potencjał. Nie trudno sobie wyobrazić, że ma to przełożenie na zrównoważony rozwój osobisty, wyższą satysfakcję z pracy, komfort życia oraz sprawniejsze działanie całej organizacji. Wiedza na temat kolorów mózgu i właściwe jej wykorzystanie to również lepsze wyniki zespołów sprzedażowych, utrzymanie lojalności klientów, które przekładają się na konkretne wyniki finansowe. 

Osobowość a biostruktura mózgu

W związku z tym, że za strukturę mózgu odpowiadają geny, raz przeprowadzona analiza STRUCTOGRAM® daje wyniki, które pozostają aktualne przez całe życie – natury nie oszukamy! Jest to sytuacja odmienna niż w przypadku testów osobowości, które powtórzone nawet za kilka miesięcy lub lat będą różne, ponieważ osobowość zmienia się przez całe życie.
Międzynarodowe koncerny kosmetyczne, motoryzacyjne czy FMCG, szczycące się wysoką efektywnością zespołów sprzedażowych, sprawną komunikacją wewnętrzną czy wysokim poziomem retencji pracowników, już na pierwszym etapie rekrutacji stosują badanie STRUCTOGRAM®, a dopiero w następnej kolejności sięgają po testy psychologiczne. Znając kolor mózgu kandydata, ocenia się czy w sposób naturalny stanie się on częścią zespołu, poradzi sobie z powierzonymi obowiązkami i odpowiedzialnościami, czy odnajdzie się w kulturze organizacyjnej firmy.

Od czego zacząć?

Najlepszym sposobem jest wybór ścieżki szkoleń wynikających z aktualnych potrzeb zespołów i celów organizacji. Podstawą jest jednak poznanie siebie. Poniżej zaprezentowano cykl „Krok do decyzji”.

KROK 1. KLUCZ DO POZNANIA SIEBIE
Wszelką zmianę należy zacząć od siebie! Na pierwszym szkoleniu, na którym uczestnicy, w oparciu o testy, dowiadują się jakie są ich kolory mózgu, poznają swoje predyspozycje, mocne i słabsze strony. Prowadzi to do lepszego zrozumienia i akceptacji własnych zachowań, określenia celów osobistych czy satysfakcjonującej ścieżki kariery. Poza korzyścią dla uczestnika szkolenia, również firma zyskuje świadomego pracownika, który potrafi wskazać obszary, w których jest dobry, a co za tym idzie staje się bardziej...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy