Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w KONFERENCJI NOWOCZESNEGO HR. HRBP Prekursorem Nowej Ery, HR PRACOWNIK+ Pracownikiem Przyszłości
Temat, który jest jednym z najważniejszych w employer brandingu jest jednocześnie bardzo często, niestety, marginalizowany. Nadal spotykamy się z przeświadczeniem, że pracownik, który został zrekrutowany, zostanie z firmą na lata. Gdy jednak ten po nieudanym onboardingu decyduje się na odejście, oprócz szoku u przełożonego sprawia, że firma ma do czynienia z realną utratą pieniędzy. Bo ile trudu włożyliśmy, żeby znaleźć tę idealną osobę? Ile wydaliśmy na jej proces rekrutacyjny? Czasami to nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, których musimy ponownie szukać w odmętach budżetu projektowego, by otworzyć nową rekrutację. Pytanie nasuwa się jedno: co zrobić, żeby uniknąć takiej sytuacji?
Oczywiście najpierw musimy być pewni, że zrekrutowaliśmy odpowiednią osobę na odpowiednie stanowisko. Jeśli jesteśmy przekonani, że tutaj nie popełniliśmy błędu, „jedyne”, co pozostaje, to odpowiednie wdrożenie nowego pracownika do naszej organizacji. Trzeba pamiętać o tym, że każda firma jest inna i w każdej firmie innego typu narzędzia czy procesy będą lepiej spełniały swoją funkcję. W poniższym materiale przedstawimy, w jaki sposób wdrażamy nowych pracowników w MBE group, w której pracuje kilkadziesiąt osób (co ważne, nasi pracownicy pracują zarówno zdalnie, jak i w biurach w różnych miastach, tworząc przy tym pełnoprawne zespoły cross-miastowe), oraz opiszemy kilka przykładów znacznie większych firm funkcjonujących na rynku. Dzięki temu, mamy nadzieję, przedstawimy pełen wachlarz opcji, które pracodawcy mają w zasięgu swoich budżetów kadrowych.
Onboarding, tak jak wszystkie z procesów, składa się z kliku etapów:
- Pierwszym z nich jest okres przed oficjalnym dniem zatrudnienia.
- Kolejny to pierwszy dzień zre...