Klasyczna elegancja i dress code to nie tylko moja pasja, lecz także praca. Od 27 lat jestem związana z branżą mody, a od dziesięciu prowadzę warsztaty, szkolenia oraz wykłady dotyczące zagadnień związanych ze współczesnym dress codem oraz budowaniem wizerunku profesjonalisty w biznesie. Spotykam się z ludźmi z różnych branż i z różnymi potrzebami, ale nadal w większości przypadków znaczenie terminu dress code jest w dużej mierze niezrozumiałe.
Ważne
Dress code jest: strojem adekwatnym do okoliczności, miejsca, wieku, pozycji, jaką zajmujemy, oraz niewerbalnego komunikatu, jakim chcemy emanować.
Dress code nie jest: rozmową o modzie i trendach lansowanych przez projektantów w danym sezonie.
Czy dress code nie jest przereklamowany w dobie swobody, wyrażania własnego stylu i podkreślania indywidualności?
Pracujemy w różnych środowiskach, miastach, a nasze firmy są zróżnicowanej wielkości. Jednak dla wszystkich branż, które mają bezpośredni kontakt z klientem lub cenią sobie kulturę pracy wewnątrz firmy, dress code to podstawowy element budowania zarówno pozytywnego wizerunku firmy, jak i marki osobistej.
Przez ostatnie lata kwestia ta została w wielu firmach pozostawiona pracownikom, co doprowadziło w większości do całkowitego rozluźnienia obyczajów, konfliktu pokoleniowego, a w konsekwencji chaosu. Na przestrzeni lat zmienia się nasze stanowisko, zmienia się miejsce pracy, zapewniam jednak, że nawet po wielu latach myśląc o konkretnej osobie, niekoniecznie będziemy pamiętali, jaki był cel ostatniego spotkania biznesowego, ale na pewno zapamiętamy, jakie zrobiła na nas wrażenie. To bardzo istotna wskazówka zwłaszcza w kontekście budowania marki osobistej. Czym jest więc współczesny dress code i czy wciąż jest nam jeszcze potrzebny?
Dzisiejsze życie profesjonalne bardzo często łączy się z życiem towarzyskim, a więc znalezienie złotego środka faktycznie może nam sprawiać pewne trudności.
Odpowied...