Każda zmiana wynika z konkretnej potrzeby lub chęci optymalizacji danego procesu. Nie inaczej było w przypadku nowej zakładki kariery stworzonej przez OKNOPLAST. Jak każda firma produkcyjna, podkrakowski producent okien i drzwi borykał się z wyzwaniem zatrudnienia.
- Po pierwsze, firma zlokalizowana jest poza Krakowem, co w przypadku pracowników biurowych, a zwłaszcza młodego pokolenia, stanowi pewnego rodzaju niechęć. Mając do wyboru możliwość pracy w biurowcu w centrum miasta, do którego można przyjechać hulajnogą elektryczną i w przerwie zjeść lunch w modnej knajpie, a równie piękny biurowiec w otoczeniu przyrody poza miastem, młodzi pracownicy częściej skuszą się na pierwszą opcję.
- Po drugie, a nawet najważniejsze, firma borykała się z brakami kadrowymi wśród pracowników produkcji.
Część spójnej strategii employerbrandingowej
Decyzja o całkowitej przebudowie zakładki kariery firmy OKNOPLAST była częścią nowej strategii EB. Jej nadrzędnym zadaniem ma być prowadzenie działań employerbrandingowych dla marki OKNOPLAST w najbliższych latach oraz zaplanowanie usystematyzowanych działań komunikacyjnych, które zwiększą atrakcyjność i rozpoznawalność marki pracodawcy, przyciągając odpowiednich kandydatów, oraz wpłyną na wzrost zaangażowania pracowników i zmniejszenie rotacji. Zakładka kariery stanowi więc nieodzowny aspekt wdrażanej strategii i pełni rolę narzędzia początkowej komunikacji z potencjalnymi pracownikami.
Analiza i cele to klucz do sukcesu
Każdy projekt w OKNOPLAST zaczyna się oczywiście od szczegółowych analiz. Badania przeprowadzone w ramach przygotowania do realizacji projektu były szeroko zakro...