„Tworzymy przestrzeń dla Ciebie”, czyli jak zaprojektować i wdrożyć angażującą odbiorców zakładkę Kariera. Na przykładzie OKNOPLAST

Strategia i wdrażanie

W 2020 r. firma OKNOPLAST zaprezentowała swoją nową zakładkę kariery będącą wynikiem wdrażania strategii employerbrandingowej w firmie. Ruch ten okazał się strzałem w dziesiątkę, gdyż w 100% realizuje swoje założone cele, a co za tym idzie, zwiększa skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Już po kilku miesiącach od wdrożenia, zakładka ta została doceniona przez jury konkursu Employer Branding Excellence Awards 2020. Co okazało się kluczem do sukcesu?

Każda zmiana wynika z konkretnej potrzeby lub chęci optymalizacji danego procesu. Nie inaczej było w przypadku nowej zakładki kariery stworzonej przez OKNOPLAST. Jak każda firma produkcyjna, podkrakowski producent okien i drzwi borykał się z wyzwaniem zatrudnienia.

  1. Po pierwsze, firma zlokalizowana jest poza Krakowem, co w przypadku pracowników biurowych, a zwłaszcza młodego pokolenia, stanowi pewnego rodzaju niechęć. Mając do wyboru możliwość pracy w biurowcu w centrum miasta, do którego można przyjechać hulajnogą elektryczną i w przerwie zjeść lunch w modnej knajpie, a równie piękny biurowiec w otoczeniu przyrody poza miastem, młodzi pracownicy częściej skuszą się na pierwszą opcję.
  2. Po drugie, a nawet najważniejsze, firma borykała się z brakami kadrowymi wśród pracowników produkcji. 

Część spójnej strategii employerbrandingowej

Decyzja o całkowitej przebudowie zakładki kariery firmy OKNOPLAST była częścią nowej strategii EB. Jej nadrzędnym zadaniem ma być prowadzenie działań employerbrandingowych dla marki OKNOPLAST w najbliższych latach oraz zaplanowanie usystematyzowanych działań komunikacyjnych, które zwiększą atrakcyjność i rozpoznawalność marki pracodawcy, przyciągając odpowiednich kandydatów, oraz wpłyną na wzrost zaangażowania pracowników i zmniejszenie rotacji. Zakładka kariery stanowi więc nieodzowny aspekt wdrażanej strategii i pełni rolę narzędzia początkowej komunikacji z potencjalnymi pracownikami. 

Analiza i cele to klucz do sukcesu

Każdy projekt w OKNOPLAST zaczyna się oczywiście od szczegółowych analiz. Badania przeprowadzone w ramach przygotowania do realizacji projektu były szeroko zakro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy