#ToDziecinnieProste wartości

Employer branding

Wartości kierują tym, co robimy i jak żyjemy. Określają, co jest dla nas istotne, co chcemy osiągnąć, czym chcemy dzielić się z naszym otoczeniem. Nadają sens naszemu istnieniu. Organizacje wprowadzają swoje wartości, aby pracownicy zgodnie z nimi realizowali swoje zadania, ale również by kierowali się nimi w czasie pracy. Jak to zrobić? Czy jest to w ogóle możliwe w obecnych czasach, gdy część organizacji przeszła na pracę zdalną, a część na hybrydową? Oto, jak Bank Gospodarstwa Krajowego komunikuje nowe wartości.

Zanim przejdę do case study Banku Gospodarstwa Krajowego, przytoczę eksperyment, o którym usłyszałem w podcaście Uniwersytetu SWPS – Strefa Psyche pt. Siła wartości – w czym mogą być wsparciem i jak można z nich korzystać. Eksperyment polegał na sprawdzeniu, jak pracownicy będą wykonywali różnego rodzaju zadania. A dokładniej poziomu, na jakim pracownicy wykonali zadanie, oraz ich satysfakcji w trakcie i po jego realizacji. Przed rozpoczęciem badania pracowników podzielono na dwie grupy. Pierwsza grupa przed wykonywaniem określonego zadania została poproszona o zastanowienie się nad tym, jakie wartości są dla nich ważne i dlaczego; po zastanowieniu się mogła rozpocząć wykonywanie swojego zadania. Natomiast druga grupa bez tej refleksji rozpoczynała swoją pracę. Okazało się, że pracownicy, którzy wcześniej zastanowili się nad wartościami, byli bardziej zadowoleni ze swojej pracy, a błędy w ich zadaniu pojawiały się rzadziej. Oznacza to, że praco...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy