Z artykułu dowiesz się:
- Jak dobrać odpowiednie medium społecznościowe do treści, którą chcesz przekazać?
- Jak zbudować wizerunek pracodawcy, tak aby przyciągnąć millenialsów?
- Jak inne firmy tworzą kampanie, dzięki którym zyskują sympatię pracowników z pokoleń Y i Z?
REKLAMA
Teoretycznie biznes, w tym HR, jest świadomy potrzeb i oczekiwań młodego pokolenia pracowników, zarówno co do warunków pracy, jak i relacji w niej panujących. Jednocześnie widać spory rozdźwięk między wymaganiami rynku a działaniami pracodawców. Kandydatom brakuje transparentnych informacji; oczekują prawdziwego dialogu, partnerskiego traktowania. Wielu pracodawców ciągle tkwi natomiast w starych czasach, kiedy o doświadczeniach kandydatów decydował przypadek, a informacje o środowisku w najlepszym wypadku ujawniało się pod koniec procesu rekrutacyjnego. Nie miały one zresztą aż tak wielkiego znaczenia, bo ważne było, że praca jest.
Obecnie wiele założeń dotyczących miejsc pracy ulega zmianom. Nowe pokolenia odmiennie definiują lojalność, oczekują większej elastyczności. Ma to przełożenie na działania EB. Przykładowo, jeśli zakładamy, że swoboda dla kandydatów oznacza, że w większym stopniu mogą decydować o miejscu i sposobie wykonywania obowiązków, to trudno wyobrazić sobie skuteczną kampanię pokazującą, że pracodawca na tę potrzebę odpowiada, prowadzoną bez użycia nowoczesnych narzędzi online. Jeśli promujemy digitalizację i mówimy o tym, że to ważna część strategii rozwoju organizacji, trudno będzie przekonać kandydatów, że to nie tylko korporacyjne formułki, jeśli aplikacje zbieramy za pośrednictwem przestarzałych systemów. Kampanie pracodawców muszą być spójne, a to oznacza, że budowaniu marki trzeba poświęcić naprawdę sporo uwagi. Jak robić to skutecznie?
Zapewnij spójne doświadczenia
Pamiętasz akcję Heinekena „Go places”? Jeśli nie, koniecznie zajrzyj na stronę bit.ly/2wNVHgn – ten interaktywny quiz nie pozostawi nikogo obojętnym, świetnie sprzedaje to, co Heineken chce o sobie powiedzieć: charakter i atmosferę koncernu, poszukiwane kompetencje; poza tym naprawdę wciąga. Dodatkowo daje młodym wartość w postaci prostego profilu z opisem mocnych stron osobowości. I byłby to świetny przykład kampanii skierowanej do młodych, gdyby nie jeden – niestety ważny – „szczegół”. Po ukończeniu testu i kliknięciu „aplikuj” kandydat zamiast do sperson...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!