Szkolenia wewnętrzne w terminalu kontenerowym – czy to możliwe? Case study DCT Gdańsk

Kierunek rozwój

Obecnie DCT zatrudnia 1130 pracowników, z czego około 800 to osoby, które obsługują sprzęt terminalowy. Rotacja w skali roku (liczona dla odejść inicjowanych przez pracowników) jest na poziomie 3%. Wszyscy staramy się, aby o odejściach myśleć już pierwszego dnia pracy, dlatego zoptymalizowaliśmy proces wdrożenia, którego główną częścią jest szkolenie wewnętrzne/stanowiskowe przygotowujące do pracy.

DCT Gdańsk jest jedynym głębokowodnym terminalem kontenerowym zlokalizowanym w samym sercu Morza Bałtyckiego – Porcie Gdańskim, do którego zawijają największe statki kontenerowe z Dalekiego Wschodu. Terminal obsługuje polski import, eksport oraz tranzyt. Dzięki korzystnemu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości ponad 16 m, brakowi zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym DCT jest naturalną bramą dla obrotu skonteneryzowanego w Europie Środkowo-Wschodniej.

SPECYFIKA PRACY W DCT

Istotnym czynnikiem w każdym biznesie jest jego specyfika, a w DCT jest ona złożona. Pierwszym czynnikiem, który wyróżnia naszą firmę, jest praca w systemie dwuzmianowym. Z racji tego, że terminal prowadzi operacje przeładunkowe całodobowo przez 365 dni roku, nasi pracownicy pracują w 12-godzinnym systemie czasu pracy zarówno w nocy, jak i w dni świąteczne. Drugim czynnikiem jest obsługa i konserwacja sprzętu przeładunkowego, do którego wymagane są uprawn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy