Studenci i eksperci – ból głowy rekruterów. Jak do nich docierać i budzić zainteresowanie ofertą pracodawcy?

Strategia i wdrażanie

W realiach dynamicznego rynku pracy – rynku pracownika, szczególnego znaczenia nabierają sposoby dotarcia do pasywnych kandydatów, a więc tych, którzy są zadowoleni z zatrudnienia u aktualnego pracodawcy i nie planują zmiany pracy. Młodzi ludzie – studenci kierunków technicznych, nie walczą już o możliwości odbycia praktyk a oferty przychodzą do nich same…i to po kilka w jednym sezonie. Koszmar rekrutera ? Nie, rzeczywistość działów HR, wymuszająca poszukiwanie nowych metod przyciągania uwagi i zachęcania kandydatów do podjęcia praktyk oraz pracy.

XXI wiek narzuca nam swoje wymagania. Musi być szybko, efektywnie, z jednej strony z pomocą AI, z drugiej – z zachowaniem indywidualnego, ludzkiego podejścia. Oczekiwania kandydatów orientują się głównie wokół lokalizacji wykonywania pracy, odległości od domu, oferowanych benefitów, wysokości wynagrodzenia, zakresu obowiązków czy szerokości działań CSR realizowanych przez pracodawcę. Studenci szuk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy