Praca zdalna paradoksalnie może spowodować, że będziemy pracować bliżej siebie i będziemy bardziej efektywni oraz zadowoleni z pracy. Pracując zdalnie, wiele zyskujemy. Między innymi nie tracimy czasu na dojazdy, możemy elastycznie dostosować grafik, a jednocześnie być zgranym zespołem, który realizuje cele biznesowe organizacji.
Opowiem o tym, w jaki sposób w Bee Talents przeszliśmy na model „full remote”, jednocześnie osiągając ponad stuprocentowy wzrost zespołu i przychodów.
POLECAMY
Od czego to wszystko się zaczęło...
Jeszcze w styczniu 2020 r., czyli niecałe dwa lata temu, nikt z naszej organizacji nie powiedziałby, że będziemy organizacją pracującą w zasadzie w pełni zdalnie. Przed pandemią działaliśmy hybrydowo z naszymi partnerami oraz kandydatami, stawiając głównie na kontakt telefoniczny lub wideokonferencje, które prowadziliśmy z biura w Poznaniu. Od czasu do czasu odwiedzaliśmy klientów w ich lokalizacjach. W styczniu 2020 r. usługa RPO (recruitment process outsourcing) zaczęła stawać się jednym z naszych głównych obszarów działalności. Wymagała ona od nas w dużej mierze pracy z biur naszych partnerów w całej Polsce. Wtedy też zaczęliśmy rozważać otwarcie drugiego biura w Warszawie. Jak się później okazało, było to świetne przygotowanie do nadchodzącego lockdownu.
Kiedy dołączyły do nas dwie pierwsze osoby z Warszawy, zaczęliśmy zauważać, które procesy nie działają i się nie skalują. Postanowiliśmy powołać do życia grupę projektową, która skupi się na tym, aby usprawnić nasze działania w zakresie integracji zespołu i poprawy jakości pracy między biurami. Jednocześnie coraz częściej wiele osób z biura w Poznaniu zaczęło korzystać z pracy zdalnej. Dostosowanie procesów spowodowało, że stopniowo przestawały czuć, że „tracą”, nie pracując w jednej przestrzeni.
Do zadania podeszliśmy procesowo. Grupa projektowa poświęcona pracy zdalnej w pierwszej kolejności skupiła się na zidentyfikowaniu kluczowych dla organizacji procesów. Jako firma HR-owa prowadziliśmy wiele rozmów, które pozwalały nam się rozwijać, docierać do nowych kandydatów i kontaktować z partnerami, więc postawiliśmy w pierwszej kolejności na komunikację.
W
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!