Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strategia i rozwój

3 kwietnia 2020

DODATEK NR (Marzec 2020)

PAKIET MEDYCZNY 2.0

112

O oczekiwaniach pracowników wobec benefitów, potrzebach zmieniających standardy opieki medycznej, kryteriach doboru odpowiedniego partnera medycznego oraz roli mobilności w obsłudze współczesnego pacjenta opowiada Alina Smolarek, Dyrektor HR w Centrum Medycznym ENEL-MED S.A.

ie od dziś wiadomo, że zdrowie jest najcenniejszym dobrem człowieka. Zauważyli to starożytni, a wśród nich Heraklit z Efezu, który stwierdził: „Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król”. Dziś 2,5 tysiąca lat później, nic w tym stwierdzeniu się nie zmieniło. Poza wiedzą i umiejętnościami współczesnych lekarzy.
Obecny rynek pracy oraz zmiany wynikające z sytuacji epidemiologicznej to kolejne wyzwania dla działów HR. Tym bardziej wymagające, bo oprócz troski o siebie i bliskich, musimy myśleć o pracownikach oraz kandydatach, sięgając po rozmaite narzędzia i wprowadzając zmiany, nie tylko w strategiach motywacyjnych. Konsekwencje pandemii związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa pokazują, jak ważna jest gotowość organizacyjna i wsparcie partnerów oferujących prywatną opiekę medyczną. Ci muszą nadążać za ewolucją potrzeb swoich klientów na co dzień, a jednocześnie umieć podołać wyzwaniu w nieoczekiwanej sytuacji.

POLECAMY

PARTNER, KTÓRY WSPIERA W KRYZYSIE

W XXI wieku, gdy tak wiele procesów odbywa się w sieci, coraz bardziej powszechne stały się w ostatnich latach e-wizyty lekarskie. Enel-med wprowadził do swojej oferty e-usługi i szybko stał się liderem e-medycznego rynku. Porównując rok do roku, wzrost tego typu konsultacji medycznych kształtował się na poziomie 214%. Usługi telemedyczne sprawdzają się nie tylko jako jeden z wielu elementów usług enel-med, ale również jako odpowiedź na pandemię.
Przykład epidemii pokazał, że w sytuacji, gdy większość pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie, a stacjonarny dostęp do lekarza staje się utrudniony bądź niebezpieczny, telemedycyna stanowi skuteczne rozwiązanie. Utwierdzają w tym przekonaniu ostatnie tygodnie. Po wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemicznego z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce, mając zaplecze techniczne i merytoryczne, mogliśmy zareagować ekspresowo i w zasadzie z dnia na dzień dostosować nasz system obsługi pacjenta do aktualnych wymagań. Rozwiązania telemedyczne pozwoliły zachować ciągłość świadczeń oraz utrzymać jakość naszych usług na wysokim poziomie, jednocześnie upewniając naszych klientów w słusznym przekonaniu, że w trudnych dla wszystkich czasach jesteśmy z nimi.
W enel-med niemal całkowicie zamieniliśmy usługi stacjonarne na wsparcie telefoniczne oraz online. Lekarze ponad dwudziestu dwóch specjalizacji udzielają pacjentom (także tym nieposiadającym abonamentu) telefonicznych konsultacji medycznych w formie TELEPORAD. Aby skorzystać z takiej wizyty, wystarczy umówić ją przez call center lub aplikację. Dodatkowo, z dnia na dzień istotnie zwiększyliśmy liczbę, oferowanych już od kilku lat, e-wizyt (konsultacje w formie chatu, wideo, rozmowy telefonicznej). W trakcie np. wideo rozmowy z lekarzem, pacjent może uzyskać poradę lub diagnozę, eReceptę na leki stosowane na stałe lub nowe, a w razie wskazań medycznych lekarz wystawi także e-zwolnienie.
Epidemia koronawirusa pozwoliła nam przetestować usługi telemedyczne w praktyce w sytuacji zwiększonego zapotrzebowania, a jednocześnie pokazała, jak ważne jest zapewnienie klientom dodatkowego wsparcia, wykraczającego poza standardowy zakres organizacji świadczeń medycznych. 
Mając świadomość, jak wiele wyzwań postawiła przed pracodawcami sytuacja epidemiczna, bazując również na własnych doświadczeniach jako pracodawcy, dla naszych klientów uruchomiliśmy dyżury ekspertów enel-med. Podczas nich nasi specjaliści dzielą się wiedzą z obszaru epidemiologii, prawa oraz odpowiadają na pytania w zakresie organizacji świadczeń. Można z nimi przedyskutować np. wytyczne dla pracowników na czas epidemii czy działania, jakie należy podjąć w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem u pracownika.
Oczywiście sytuacja epidemiologiczna to pewien rodzaj sprawdzianu, ale nie są to jedyne momenty, w których partner medyczny powinien ponadstandardowo wspierać swoich klientów. W każdej organizacji zdarzają się nieoczekiwane wyzwania, takie jak kryzysy motywacji czy wypadki w miejscu pracy. Ważne jest, by wybrany partner medyczny był gotów wesprzeć klienta także w takich przypadkach, np. oferując pomoc psychologa czy innych specjalistów. Reagowanie na bieżące potrzeby klientów jest najbardziej efektywne, gdy mamy z nimi zbudowaną długofalową relację i dobrze znamy jego potrzeby.
Dobry dostawca usług medycznych dba o swoich klientów oraz pacjentów. Stawia na jakość obsługi, która pozwala zrealizować usługę medyczną sprawnie, oszczędzając czas. Warto sprawdzić, jakie rozwiązania oferuje przyszły partner medyczny.
W enel-med od kilku lat z sukcesem testujemy nowoczesne rozwiązania. Bieżące monitorowanie potrzeb naszych klientów i pacjentów skłania firmę do rozwoju narzędzi obsługi pacjenta. I w konsekwencji jej przenoszenia do aplikacji mobilnej, za pośrednictwem której pacjent potwierdza wizyty bez oczekiwania w recepcji, odbiera wyniki badań, otrzymuje powiadomienia na telefon o wolnych terminach wizyt do specjalistów, których potrzebuje. Doceniają to ciągle zabiegani menedżerowie oraz pozostali pracownicy.
Digitalizacja usług to jeden z naszych priorytetów i możemy stwierdzić, że wprowadzane przez nas narzędzia są przez pacjentów przyjmowane chętnie i wykorzystywane szeroko na co dzień. Inwestowanie w innowacje jest więc opłacalne dla nas i naszych klientów.

OPIEKA ZDROWOTNA Z PERSPEKTYWY PRACOWNIKA I PRACODAWCY

Kondycja zdrowotna pracowników, przekłada się na sukces firmy, dlatego coraz częściej na pracodawcach spoczywa troska o nią. A zaangażowanie pracodawców w promowanie zdrowia wcale nie jest działalnością charytatywno-opiekuńczą. Dobrze zaplanowane – ma bezpośredni wpływ na wyniki firmy, bo im zdrowsi są ludzie, tym wydajniej pracują.
Jeśli jutro chcemy mieć w firmach sprawnych, pełnych witalności pracowników, już dziś musimy przeciwdziałać rozwojowi chorób przewlekłych, bo wkrótce będą one dotykały większość zatrudnianych osób. Z prognoz Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że na całym świecie rośnie odsetek osób cierpiących na choroby takie jak nowotwory, choroby układu oddechowego, układu krążenia, cukrzycę czy choroby psychiczne. Niebawem zatrudniani ludzie będą cierpieć na kilka chorób przewlekłych równocześnie. Już dziś około 422 milionów osób na świecie ma cukrzycę, a liczba ta prawdopodobnie wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych 20 lat.
Dlatego warto w firmie mocniej zaakcentować działalność w obszarze profilaktyki zdrowotnej. Enel-med od wielu lat oferuje klientom programy szkoleń dla pracowników. Zajmujemy się profilaktyką bólów kręgosłupa, profilaktyką onkologiczną u kobiet i mężczyzn. Oferujemy również badania profilaktyczne, takie jak pomiar cholesterolu, glukozy, badanie ciśnienia i wskaźnika BMI w siedzibie klienta. Takie dodatkowe „dni dla zdrowia” organizujemy również naszym pracownikom. Cieszą się one popularnością, a jednocześnie są dobrą okazją do spotkania oraz integracji pracowników.
Troska o zdrowie w godzinach pracy to krok w dobrym kierunku, dlatego w ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek Medispot, mobilny gabinet. To narzędzie pozwalające na wizytę u dedykowanego firmie lekarza internisty bez wychodzenia z pracy, ale jednocześnie pozostając w kontakcie face to face. W Medispot pacjent może uzyskać poradę w razie choroby, e-skierowanie na diagnostykę, e-zwolnienie czy e-receptę. Wizyta odbywa się w komfortowych warunkach, w wyciszonej kabinie, którą można umieścić w dowolnym miejscu w firmie. Na tym rozwiązaniu korzystają i pracownicy (nie muszą dojeżdżać do przychodni), i pracodawcy (mogą zredukować absencję).
W ramach usługi Medispot kabina może być wykorzystywana także do realizowania e-wizyt w ośmiu specjalnościach lekarskich, m.in. dermatologa czy endokrynologa, które dostępne są w ofercie pakietowej enel-medu. Dla chcących jeszcze mocniej zaangażować się w opiekę medyczną swoich pracowników, firma udostępnia też możliwość tworzenia dedykowanych programów ochrony zdrowia.
Usługa, do której zaangażowano najbardziej doświadczonych lekarzy centrum medycznego, to niewątpliwy profit dla wszystkich pracowników danej firmy. Jest też gotowym rozwiązaniem dla działów HR, które w celu pozyskania najlepszych kandydatów, zmuszone są do sięgania po coraz to nowe rozwiązania. Medispot można traktować zarówno jako nową składową benefitów, oferowanych do tej pory pracownikom korzystającym z opieki medycznej, jak i samodzielną usługę dla firm nie korzystających jeszcze z programów opieki abonamentowej.
Z myś...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy