Optymalizacja procesów szkoleniowych na przykładzie dobrych praktyk Grupy Cyfrowy Polsat

Strategia i wdrażanie

Nieustanny i systematyczny rozwój Grupy Cyfrowy Polsat (GCP) spowodował, że pojawiła się potrzeba stworzenia jednego, łatwego i przyjaznego systemu wspierającego procesy szkoleniowe. Po zdefiniowaniu strategicznych ograniczeń dotychczasowych narzędzi zostały sformułowane cele, na których najbardziej zależało. Oto jak przebiegało samo wdrożenie nowego narzędzia.

Grupa Cyfrowy Polsat (GCP) jest liderem na rynku płatnej telewizji oraz jednym z wiodących operatorów telekomunikacyjnych w kraju. Zajmuje czołową pozycję na rynku prywatnych nadawców telewizyjnych pod względem oglądalności i udziału w rynku reklamy. Oferuje kompleksowe usługi multimedialne zaprojektowane z myślą o całej rodzinie: płatną telewizję w technologii satelitarnej, naziemnej oraz internetowej, usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej, usługi transmisji danych oraz dostęp do szerokopasmowego internetu, w tym głównie w technologii LTE i LTE Advanced, jak również poprzez sieć stacjonarną. 

Nie chodzi tutaj o to, żeby się pochwalić (chociaż jest czym), ale o to, żeby zobrazować wielkość i złożoność Grupy.


Potrzeba wdrożenia nowego narzędzia wspierającego procesy szkoleniowe


Wraz z rozwojem Grupy, poprzez poszerzanie portfolio produktów oraz synergię z innymi spółkami, rosła liczba systemów szkoleniowych. Efektem było 7 zróżnicowanych pod każdym względem systemów szkoleniowych. Być może liczba 7 przez wielu uważana jest za szczęśliwą, ale zadaliśmy sobie pytanie, czy na pewno, jeżeli chodzi o liczbę systemów do zarządzania szkoleniami i bazą wiedzy w dużej korporacji? Biorąc pod uwagę koszty utrzymania i obsługi systemów oraz ograniczenia tych systemów, odpowiedź nasuwa się sama. 

Przeanalizowaliśmy działanie dotychczasowych systemów i zdefiniowaliśmy strategiczne ograniczenia tych narzędzi, które najbardziej nam doskwierały:

  • niewydajne systemy, 
  • brak modułu do zarządzania szkoleniami stacjonarnymi, 
  • statystyki, raportowanie – ograniczone możliwości, trudność w szybkim dostępie do koniecznych danych, 
  • różne standardy obsługi szkoleń w poszczególnych spółkach,
  • niekompatybilne systemy z n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI