Komunikacja na linii IT – dział marketingu

Jak HR może wspierać realizację projektów wewnętrznych?

Stare wyzwania, nowe podejście

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie są główne barieryutrudniające współpracę pomiędzy działami IT i marketingu?
  • Jak dział HR może wesprzeć właściwą współpracę oraz usprawnić pracę projektową?
  •  Jak wykorzystując narzędzie szkoleniowe, zintegrować zespoły kreatywne i IT oraz uwrażliwić je na wzajemne potrzeby?

 

Ponieważ wcześniej między pracownikami tych działów dochodziło do nieporozumień, a ostatni wspólny projekt zakończył się porażką, poproszono dział HR, by wspomógł komunikację między nimi. Ponieważ jesteś pracownikiem lubiącym wyzwania, Twój szef delegował do tego zadania właśnie Ciebie. 

Pierwsza rzecz, jaka przyszła Ci na myśl: „Najważniejsze, aby uniknąć starych błędów”. Strona www to wizytówka firmy – stanowi zazwyczaj pierwszy kontakt z nią. Dlatego musi przyciągać uwagę i wzbudzać pozytywne emocje, a zarazem być funkcjonalna. W związku z tym postanowiłeś porozmawiać z menedżerami obu działów i dowiedzieć się, jakie bariery uniemożliwiły zakończenie sukcesem poprzedniego projektu.

Po pierwsze: rozmowa z Marketing Managerem

Najpierw skontaktowałeś sięz Marketing Managerem. Samo wyznaczenie spotkania nie było proste, gdyż kierownik działu marketingu zdawał się być bardzo zajęty. W końcu wykroił dla Ciebie 20 minut w swoim napiętym harmonogramie. Gdy zapytałeś go o przebieg współpracy z działem IT, rozpoczął opowieść o tym, jaka to jest droga przez mękę. Przy wspólnych projektach dział marketingu przygotowuje projekt graficzny i wytyczne dotyczące wyglądu i pożądanych funkcjonalności pro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI