Jedni kuszą nielimitowanym urlopem (GitHub, Netflix), a jeszcze inni dofinansowaniem do zabiegu pobrania i przechowywania komórek jajowych (Apple, Facebook). Czasami polityka benefitowa wśród firm technologicznych przypomina fragmentami bestsellerowy serial Netflixa – Black Mirror i odbiega od realnych oraz istotnych potrzeb kandydatów. Często spotykam się z firmami, w których działy HR nie mają zielonego pojęcia, jak właściwie dotrzeć i komunikować się z ekspertami IT. Bez podstawowej wiedzy o potrzebach, zainteresowaniach czy zachowaniach w sieci kandydata nie możemy mówić o skutecznym budowaniu zespołów i pozytywnego wizerunku pracodawcy w branży IT. Jak wynika z badania, które przeprowadziliśmy na próbie 1488 ekspertów IT w okresie od 14 sierpnia do 30 września 2018 r. na terenie całej Polski, według ekspertów IT wymarzony pracodawca powinien być przede wszystkim zorientowany na rozwój pracownika (36%). Dla co trzeciego programisty liczy się możliwość otrzymania dobrej pensji. Częściej niż co piąty ankietowany zwraca uwagę na stworzenie dobrej atmosfery pracy, a niewiele mniejszy odsetek na docenienie pracownika. Dla 18% istotne jest uczestniczenie w ciekawych projektach.
Potrzeby na ekspertów IT rosną, a znalezienie kandydatów spełniających oczekiwania – coraz trudniejsze
Z danych Komisji Europejskiej wynika, że do 2020 r. na programistów będzie czekało ponad 600 tys. wakatów. Prognozuje się, że najwięcej potrzeb rekrutacyjnych w branży IT będzie w Portugalii, Francji i Polsce. Ten trend zauważamy już na polskim rynku IT. Potwierdzają to twarde dane. Z danych portalu Bulldogjob.pl wynika, że w 2018 r. pracodawcy opublikowali o 123% więcej ofert pracy dla programistów, testerów, administratorów i innych ekspertów IT w porównaniu do 2017 r.
Liczba publikowanych...