Z artykułu dowiesz się:
- Jak poradzić sobie z sytuacją, kiedy dział HR dostaje zadanie rekrutacji na kilka tysięcy osób?
- Dlaczego rekrutacje masowe wymagają podejścia strategicznego i co to oznacza?
- Jak przygotować zespół rekrutacji na podobne wyzwania w przyszłości?
Jak stworzyć plan?
Przeanalizuj sytuację. W dużej firmie pracę nad projektami, nawet tymi spontanicznymi, powinniśmy rozpocząć od zaplanowania strategii działania. Zacznijmy od podsumowania sytuacji i zasobów, jakimi dysponujemy. Duże firmy dają ogrom możliwości i posiadają wiele kanałów komunikacji, które możemy wykorzystać niskim kosztem.
Określ grupę docelową. Po zdefiniowaniu sytuacji wyjściowej należy określić grupę docelową. Stwórzmy personę lub persony. Scharakteryzujmy osoby, których będziemy poszukiwać i do których będziemy kierować komunikaty. Dopiero w momencie, kiedy wiemy, kogo poszukujemy, możemy rozpocząć planowanie konkretnych działań i kanałów dotarcia.
Zaplanuj działania. Czas zastanowić się, jak możemy wykorzystać wszystkie dostępne zasoby. Termin zbliża się wielkimi krokami, a budżet jest ograniczony. Wyznaczmy kilka kamieni milowych, aby zdążyć na czas!
Zmierz efekty. Na koniec nie możemy zapomnieć o zmierzeniu efektów naszej pracy. Planując działania, pamiętajmy o konieczności późniejszej analizy wyników. Nasz plan nie musi być długi i skomplikowany. Jednak żeby się udał, musimy działać w sposób strategiczny.
Jak to wyglądało u nas?
Czas przedświąteczny w firmie zajmującej się dostarczaniem listów, kartek świątecznych i paczek z prezentami jest bardzo wymagający. W tym okresie gwałtownie rośnie zapotrzebowanie na pracowników fizycznych, którzy zajmują się sortowaniem, rozwożeniem i roznoszeniem przesyłek. To też trudny czas dla pracownik...