Jak skutecznie wdrożyć program wellbeingowy w firmie?

Case study Nest Banku

Strategia i wdrażanie

fitNest to program budujący zaangażowanie pracowników, ale również promujący zdrowy styl życia. Za jego pomocą – jak baterią – chcemy każdego dnia doładowywać naszych pracowników pozytywną energią. Chcemy, żeby więcej czasu poświęcali sobie oraz budowaniu relacji z innymi.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w KONFERENCJI NOWOCZESNEGO HR. HRBP Prekursorem Nowej Ery, HR PRACOWNIK+ Pracownikiem Przyszłości

W 2016 r. marki Smart Bank oraz Biz Bank połączyły się i powstała nowa marka Nest Bank. Tym samym połączone działy HR stanęły przed trudnymi zadaniami. Pojawił się nowy większościowy właściciel, organizacja przeszła rebranding, zmienił się model biznesowy, powstały nowe linie biznesowe, a w ślad za nimi nowe kanały dystrybucji. Duża liczba zmian, nawet tych pozytywnych, wywołuje zawsze poczucie niepewności i obawy przed nieznanym.
 
Aby uchronić naszych pracowników przed zbędnym stresem, poza otwartą komunikacją, która jest kluczowa w procesie zmiany, podjęliśmy działania mające na celu zwiększenie zaangażowania pracowników, ich zaufania, identyfikacji z marką oraz satysfakcji z pracy. Tak powstał projekt fitNest. Wdrożenie programu potraktowaliśmy także jako okazję do budowania spójnej kultury organizacyjnej oraz podniesienia lojalności pracowników.

Wiedzieliśmy, że dobrostan psychiczny i fizyczny ma ogromny wpływ na samopoczucie oraz postrzeganie otaczającej rzeczywistości. Aby w tym trudnym czasie dużych zmian zapewnić jak najlepszy komfort pracy, zdecydowaliśmy się na wdrożenie projektu, w którego centrum znalazł się nasz pracownik i jego potrzeby. Projektu, który będzie czymś więcej niż tylko możliwością zrobienia badań w firmie. Chcieliśmy spojrzeć na wellbeing szerzej.

Ustaliliśmy dla kogo

Przejście przez zmiany dotyczyło całej organizacji. Nie mogliśmy więc skupić się tylko na jakiejś wyselekcjonowanej grupie. Musieliśmy objąć programem wszystkich pracowników, co z uwagi na rozproszoną strukturę nie było proste. Ponad tysiąc pracowników, głównie przedstawicieli pokolenia Y i Z, dwie centrale (w Warszawie i w Gdańsku), a do tego sieć sprzedaży własnej, czyli oddziały rozsiane po całej Polsce. Przyznacie, że czekało nas nie lada wyzwanie.

Poznaliśmy potrzeby

Zanim stworz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy