Jak low-costowo wypromować w social media spójny wizerunek pracodawcy?

Case study firmy manaHR

Strategia i wdrażanie

Wyjątkowe relacje z Klientami. Unikalna kultura organizacyjna. Przyjazne i otwarte środowisko pracy. Doświadczony i zgrany zespół. W dużym skrócie: Praca w manaHR to sama przyjemność. Tylko jak to komunikować, mając ograniczone środki finansowe i bez dedykowanego marketingowi etatu?

W połowie 2017 r. otrzymałam propozycję, o której Vito Corleone powiedziałby, że jest jedną z tych nie do odrzucenia. Pracowałam wówczas jako menedżer w Dziale Analiz i Raportów Płacowych firmy doradczej Advisory Group TEST Human Resources. Zarząd tej firmy postanowił odłączyć nasz dział od struktur firmy i zaproponowano mi bycie współwłaścicielką nowo powstałej firmy i zarządzanie nią razem z moimi dotychczasowymi współpracownikami, teraz już w charakterze wspólników. 
Ta wizja była równie ekscytująca, co przerażająca, bo do tej pory pracowaliśmy na etatach i zawsze był nad nami ktoś, kto ostatecznie odpowiadał za całokształt funkcjonowania firmy. Nowa rola wymagała od nas zarówno podejścia strategicznego, jak i realizowania działań operacyjnych w zakresie głównej działalności firmy, a dodatkowo również zorganizowania wszystkich funkcji wspierających, takich jak administracja, księgowość, HR, IT czy marketing.
Podjęliśmy to wyzwanie i tak oto w styczniu 2018 r. powstała manaHR – firma doradcza w 100% dedykowana kwestiom związanym z wynagradzaniem. Przede wszystkim zapewniamy naszym Klientom dostęp do intuicyjnej i nowoczesnej platformy do zarządzania wynagrodzeniami i możliwość porównania swoich płac do rynku za pomocą raportu płacowego, w którym udział bierze prawie 800 firm. Połączenie ponad 20-letniego doświadczenia w temacie raportów płacowych, szerokiej bazy Klientów i stabilnego zespołu z energią i dynamiką start-upu sprawia, że manaHR jest dość nietypową firmą, jak na standardy dość zachowawczej i raczej mocno formalnej branży konsultingowej. 

Czy w start-upie jest miejsce na social media?

Na początku istnienia firmy mieliśmy, jako założyciele, sporo spraw na głowie. Prawnicy, księgowi, kwestie kadrowo-płacowe, umowy z Klientami, nazwa, logotyp i identyfikacja wizualna – to tylko część tematów, którymi zajmowaliśmy się w pierwszych miesiącach istnienia firmy, jednocześnie prowadząc taką samą jak do tej pory działalność operacyjną firmy i zarządzając zespołem kilkunastu osób. Wydawałoby się, że nie jest to najlepszy moment na dokładanie do tego stosu tematów „pilnych i kluczowych” kwestii mediów społecznościowych. A jednak taką właśnie decyzję podjęliśmy i już od pierwszego miesiąca działalności firmy uruchomiliśmy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy