Wyzwaniem jest pozyskanie doświadczonych talentów, które wniosą do organizacji nie tylko wartość merytoryczną, lecz także zapał do stworzenia czegoś praktycznie od początku, być może nie pierwszy raz w ich karierze. Odpowiedni kandydat w obszarze kreacji powinien być obyty w branży i zainteresowany współpracą z daną firmą w dłuższej perspektywie. Dodatkowo, szczególnie w przypadku mniejszych organizacji, powinien on swoim profilem pasować do kultury firmy, wyznawać podobne wartości, angażować się w swoje zadania, chętnie wspierać młodszych i mniej doświadczonych kolegów oraz efektywnie współpracować z zespołem.
Rekrutacja takich osób jest prawdziwym wyzwaniem! Wielu z nas (rekruterów, pracowników działów HR) z góry wie, że kreatywnych specjalistów, którzy spełniają takie warunki, jest mało, a rynek pracy daje im masę możliwości. Konkurencja nie śpi i bombarduje naszych potencjalnych kandydatów oraz obecnych pracowników coraz bardziej kreatywnymi działaniami z obszaru employer brandingu.
Coś o tym wiemy, ponieważ w trzecim kwartale 2018 r. stanęło przed nami, działem HR agencji marketingowej Performante, takie właśnie zadanie — rekrutacja pięciu bardzo doświadczonych specjalistów z branży kreatywnej, zmotywowanych do zbudowania prężnie działającego działu składającego się w tamtym czasie z pracowników z krótszym stażem pracy. Ważne było także to, aby potencjalni kandydaci byli otwarci na aktywne uczestniczenie w budowaniu tego działu m.in. pod kątem projektowania efektywnych procesów wewnętrznych. Skoro rekrutacja miała być prowadzona w...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!