Dołącz do czytelników
Brak wyników

Raport

27 marca 2019

NR 9 (Marzec 2019)

Czym przekonać pracowników z pokolenia Y? Benefitami na żądanie!

0 137

Wiele już napisano o generacji Y (znanej też jako millennialsi). Wszyscy wiemy, ile mają lat, jak bardzo są otwarci na zmiany i doświadczanie, a nie posiadanie. Jak jednak przekłada się to na ich stosunek do pracodawcy? Czym zainteresować potencjalnych kandydatów i jak ich później zatrzymać?

W 2018 r. ostatni przedstawiciele pokolenia Y osiągnęli pełnoletność i wkroczą niebawem na rynek pracy, rozszerzając swoje możliwości konsumenckie. Grupa ta liczy w Polsce już ponad 25% społeczeństwa, jak podaje firma badawcza Nielsen1. Za 10 lat osoby urodzone po 1980 r. stanowić będą aż 75% globalnej siły roboczej. Zarówno rosnąca siła nabywcza tego pokolenia, jak i nieustannie umacniający się potencjał na rynku pracy oraz szczegółowo zdefiniowane oczekiwania, już dziś są nie lada zagwozdką dla korporacji. 
Jeśli chodzi o pracę – millennialsi są pełni sprzeczności. Są głodni wspinaczki po drabinie korporacyjnej, jednak wiedzą, że opiera się to na ciężkiej pracy i są na to gotowi. Wykazują zainteresowanie stanowiskami kierowniczymi i oczekują szybkich postępów w karierze zawodowej. Dodatkowo często wolą rotację stanowisk pracy niż czekanie na awans. Dla millenialsów praca w godzinach 9:00–17:00 to za mało, by osiągnąć sukces, ale wciąż pragną zachować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Ta lista sprzeczności sprawia, że działy HR mają problem z określeniem, w jaki sposób trafić do tego pokolenia. O czym należy pamiętać, przygotowując się na spotkanie z jego przedstawicielem?

  1. Zaprzyjaźnieni z technologią. Millennialsi dorastali w otoczeniu technologii, więc uzbrojeni są we wszystkie nowinki, takie jak: smartfony, tablety i laptopy. Połączeni z siecią 24 godziny na dobę, mogą pracować z dowolnego miejsca na ziemi. Lubią komunikować się za pośrednictwem e-maili, smsów i platform społecznościowych (np. Messengera, Twittera, Instagrama czy WhatsAppa), których używają zarówno ich znajomi, jak i współpracownicy. Przez to, że żyją w naturalnej symbiozie z internetem, równie instynktownie szukają i tworzą wokół siebie innowacje oraz wykorzystują technologię w pracy.
  2. Wymagający od pracy czegoś więcej. Jak wskazuje cyklicznie przeprowadzane badanie Antal na „Najbardziej Pożądanych Pracodawców”, to świadczenia pozapłacowe stają się jednym z warunków decyzyjnych dla millenialsów tuż obok wynagrodzenia, prestiżu firmy lub możliwości rozwoju. Im bardziej innowacyjny...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "HR Business Partner"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy