Ciągły dialog z pracownikami to podstawa budowania dobrego employee experience (EX) w każdej firmie. Jednak nie chodzi tu o samą wysyłkę kolejnych ankiet do pracowników, a o zbudowanie efektywnego procesu dookoła tego poprzez:
- zbieranie potrzeb w organizacji,
- pracę z wynikami,
- wdrożenia wynikające z głosu pracowników,
- komunikację zwrotną o rezultatach.
CEL I AMBASADORZY
Nie jest to oczywiście łatwe i szybkie. Ale jeśli wiemy, co musi się stać, aby zminimalizować ryzyko porażki, to już dobrze. Przede wszystkim zacznijmy od celu. Sprecyzujmy: po co to robimy, dlaczego zależy nam na budowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników? Powiedzmy głośno, jaki pracownicy mają wpływ na budowanie dobrego customer experience, a tym samym na sukces firmy. Czy przemęczony, źle opłacany, przygnębiony atmosferą w firmie, sfrustrowany niedziałającymi systemami, skomplikowanymi procesami wewnętrznymi pracownik będzie umiał dawać z siebie 100% i z pełną energią i pasją obsługiwać klientów, sprzedawać, tworzyć nowe produkty, usprawniać procesy, prowadzić projekty itp.? No właśnie… będzie to bardzo trudne. A skoro celem naszym jest odniesienie sukcesu biznesowego, to nie ma innej drogi, jak skupić się na doświadczeniach naszych pracowników.
Jak już doprecyzujemy cel działania, znajdźmy ambasadorów w firmie, odpowiadających za kluczowe obszary. Przekonajmy ich, po co właściwie te badania chcemy robić. Dlaczego są one nam (firmie) potrzebne? Opowiedzmy: jaki mamy na to plan? Bądźmy przygotowani na postawy sceptyków i takich, którzy będą mówić, że to „działka HR” i ich ten temat nie interesuje, bo mają „swój biznes”. W takich sytuacjach...